18/12/2020

Investigadors d’Eurecat Tarragona – URV, finalistes als premis Expoquimia per un projecte d’innovació que atrapa CO2 de l’atmosfera

L’equip ha desenvolupat una membrana artificial que imita la fotosíntesi. La innovació està orientada a atendre la demanda del mercat de combustibles alternatius, verds, nets i sostenibles

El treball “Artificial leaf – from a scientific dream to a lab reality!”, dels investigadors Adrianna Nogalska, Ricard Garcia Valls i Bartosz Tylkowski, de la Unitat de Tecnologia Química d’Eurecat Tarragona, ha estat reconegut com a finalista al Premi R+D+I en Investigació Bàsica convocat per Expoquimia, per una solució orientada a donar resposta a les tendències internacionals per a la reducció del CO2 de l’atmosfera i a la demanda del mercat de combustibles alternatius, verds, nets i sostenibles.

L’equip d’investigadors ha desenvolupat, conjuntament amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), una membrana artificial que, imitant la fotosíntesi, pot absorbir fins i tot una quantitat més elevada de CO2 de l’aire que els estomes naturals i que altres membranes comercials existents. La innovació, que compta amb una patent registrada, “dona resposta a la necessitat del mercat amb una solució d’energia neta que aplica la tecnologia inspirada en la natura”, subratlla el director de Tecnologia Química d’Eurecat i investigador del Departament d’Enginyeria Química de la URV, Ricard Garcia Valls.

El guardó es va donar a conèixer en el marc de l’Unprecedented Virtual Fòrum, el fòrum de debat digital convocat pels salons Expoquimia, Eurosurfas i Equiplast de Fira de Barcelona.