20/04/2021

Ja es coneixen les persones guanyadores del concurs de fotografia científica a les xarxes socials

Les imatges de Xavier Milà, Joan Josep Carvajal i Paula Cid guanyen a les diferents categories, que havien de mostrar la recerca i la divulgació que es fa a la URV

Imatge guanyadora de la categoria #general, feta per Xavier Milà.

El VI Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, que té per objectiu mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat, té dos guanyadors i una guanyadora: Xavier Milà, Joan Josep Carvajal i Paula Cid. Les persones participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2021 que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques. En aquesta edició s’havien establert tres categories: fotografia general, microscòpica i covid19. Les persones guanyadores s’emporten un premi de 200 euros per categoria.

L’estudiant de tercer curs de Comunicació Audiovisual Xavier Milà és l’autor de la millor fotografia –segons el jurat- de la modalitat #general, aquelles que mostren objectes que tenen una dimensió real major a 1 mm. En aquesta modalitat s’han presentat 26 imatges. La fotografia mostra un integrant de l’equip @urvoltageracing que participa en la construcció d’una moto elèctrica des de 0, involucrant-se en tots els processos que prenen part d’aquest projecte. En la imatge guanyadora es veu com s’està treballant en l’eix posterior del vehicle.

Joan Josep Carvajal ha estat l’autor de la imatge guanyadora dins la categoria #micro.

La imatge realitzada per l’investigador del Departament de Química Física i Inorgànica i vicedegà de la Facultat de Química, Joan Josep Carvajal, ha guanyat el premi de la modalitat #micro, que s’atorga a fotografies d’objectes que tenen una dimensió real menor o igual a un mil·límetre o quan la imatge hagi estat obtinguda mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. En aquesta categoria s’han presentat 16 imatges. A la proposta guanyadora, obtinguda amb un microscopi electrònic, s’observen microcolumnes de nitrur de gal.li sobre una gota de gal.li amb la superficie oxidada, des d’una perspectiva que recorda la imatge d’una persona caminant per sobre de la superfície.

El premi a la categoria #covid19 ha estat per la investigadora Paula Cid, amb una imatge titulada “The upside down”, que va fer durant les pràctiques del Màster en Genètica Física i Química Forense de la URV. La fotografia mostra com la pandèmia ha fet que la recerca s’hagi adaptat a unes condicions diferents. A la imatge es veu una científica treballant, separada de la resta del centre de recerca, en un laboratori de bioseguretat 2 per manipular el virus del SARS-CoV-2 inactivat mitjançant llum UV. En aquesta categoria s’hi han presentat 25 fotografies.

Paula Cid ha guanyat a la categoria #covid19 amb aquesta imatge.

El jurat que ha valorat les imatges presentades al concurs l’integraven representants de la Unitat de Cultura Científica i la Innovació -ComCiència- del vicerectorat de recerca, la persona responsable de les Xarxes Socials de la URV, un fotògraf professional i un representant de URV Divulga. Les imatges guanyadores i una selecció de les que s’han presentat al concurs, s’exposaran properament al Mercat Central de Tarragona.

Aquesta activitat compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)Ministeri de Ciència i Innovació i la Diputació de Tarragona.