25/02/2015

La 8ª Setmana per la Igualtat, dedicada a les polítiques públiques de gènere

La 8ª Setmana per la Igualtat està dedicada a les polítiques públiques de gènere, del 26 al 19 de març. És una iniciativa formativa per a l’estudiantat de grau i postgrau i oberta a tota la societat, a través de tres sessions i una conferència. S'atorga la 7ª Distinció M. Antònia Ferrer

La Setmana per la Igualtat de la URV té per objectiu, en general, que l’estudiantat de la universitat i personal extern aprofundeixi en diferents àmbits de coneixement des de la perspectiva de la igualtat entre homes i dones, i coneguin les aportacions de les dones en diversos camps. La Setmana es fa sempre prop del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

La nova edició que comença el dijous, 26 de febrer se centra en l’adquisició de coneixement per introduir la perspectiva de gènere en les polítiques públiques i consta de tres sessions formatives i una conferència, al campus Catalunya.

Les sessions formatives són a les 15 h. a l’aula 304. Són: “Polítiques públiques d’igualtat de gènere en l’àmbit municipal: evolució i actualitat”, a càrrec de la Dra. Mònica Gelambí, directora d’Atena Gender Consulting (dia 26 de febrer); “Las políticas públicas y leyes de igualdad en el ordenamiento jurídico español”, a càrrec de la Dra. Noelia Igareda, professora de Filosofia del Dret de la UAB (dijous 12 de març); i “Las políticas públicas en materia de violencia de género”, a càrrec de la Dra. Encarna Bodelón, professora de Filosofia del Dret de la UAB (diojous 19 de març).

La inscripció a la 8ena Setmana per la Igualtat és gratuïta i poden fer-la tant persones de la comunitat URV com personal extern de la universitat aquí, fins al dijous 26 de febrer a les 13 h. Les persones inscrites rebran un certificat per l’assistència al 75% de les sessions.

El dijous 5 de març s’atorga la 7ª Distinció M. Antònia Ferrer, de reconeixement a aquelles persones, entitats, institucions o col·lectius de la societat civil i del món acadèmic que han destacat per la seva tasca de defensa dels drets de les dones i la seva visibilització. És a les 17 h. a la Sala de Graus del campus Catalunya, i inclou la conferència “Las asociaciones de mujeres son valores del buen gobierno en democracia”, a càrrec de la Dra. María Sainz Martín, jefa del Servicio de Medicina Preventiva del Hospital Clínico San Carlos de Madrid i presidenta de la Asociación de Educación para la Salud.