04/03/2022

La catedràtica Mercè Gisbert conversa amb un robot humanoide per explorar la intel·ligència artificial

“Humanitzar la tecnologia: un diàleg amb la intel·ligència artificial” ha estat el tema de la cloenda de la jornada de reflexió en l’àmbit educatiu centrat en la tecnologia educativa que s’ha celebrat en el marc del Mobile World Congress

La catedràtica de Tecnologia Educativa de la URV Mercè Gisbert ha protagonitzat la cloenda de la jornada “Futurs docents, docents del futur” que s’ha fet durant tot el matí de dimecres en el marc del Mobile World Congress de Barcelona. I ho ha fet en una conversa amb Furhat, una robot humanoide dotada amb intel·ligència artificial amb qui ha mantingut un col·loqui que ha servit per explorar les aplicacions de la intel·ligència artificial en l’àmbit de l’educació. A través de la intel·ligència artificial es pot millorar la convivència, l’aprenentatge d’idiomes, treballar les emocions i activar la parla en persones amb autisme entre d’altres aspectes. Un diàleg per mostrar que la intel·ligència artificial no substitueix el docent, fa de suport oferint informació en temps real sobre el progrés de l’alumnat, per personalitzar l’aprenentatge i aplicar analítiques d’aprenentatge.

L’esdeveniment ha estat organitzat per mSchools, una comunitat de docents, investigadors i reposables polítics que tenen l’objectiu de  canviar i digitalitzar l’ensenyament. Els efectes de la pandèmia han tingut un gran impacte en l’educació i durant els darrers mesos s’ha comprovat la importància del paper de la tecnologia. Per això, en aquesta jornada de  reflexió sobre la tecnologia educativa s’ha tractat del seu potencial com a eina d’innovació, inclusió i equitat. Durant les sessions s’han reunit experts i pensadors, professors i estudiants, creadors i emprenedors, en un fòrum d’innovació tecnològica per sentir, veure i experimentar el futur de la docència.