07/07/2022

La Generalitat distingeix Àlex Arenas amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic

Aquest reconeixement s'atorga a persones i entitats per la seva contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya

El físic i catedràtic de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial a la URV Àlex Arenas ha estat una de les deu persones guardonades amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic que atorga la Generalitat. Aquest reconeixement distingeix aquelles persones i entitats per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Arenas és doctor en Física per la Universitat de Barcelona (UB), investigador visitant al Lawrence Berkeley Laboratory (LBL) i a la Universitat de Califòrnia a Berkeley (UC Berkeley). És catedràtic distingit del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i external faculty del Complexity Science Hub (CSH) de Viena. La seva carrera científica s’ha centrat en l’estudi de la física dels sistemes complexos en xarxa.

La Medalla Narcís Monturiol s’ha concedit també a altres nou personalitats destacades en diferents àrees del coneixement: el pediatra Quique Bassat, la geòloga Isabel Cacho, la historiadora Rosa Congost, el físic teòric Roberto Emparan, l’enginyer Xavier Oliver, la historiadora Raquel Piqué, la enginyera agrònoma Rosa Maria Poch, la física Trinitat Pradell i el biòleg Salvador Ventura. El Govern també ha atorgat la Placa Narcís Monturiol a la Fundació Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

1. Carme |

Ja era hora d’aquest reconeixement i tots els que se li vulguin donar, sens dubte l’Alex s’ho mereix, ha treballat informant (sempre que li hagin deixat dir alguns directius de TV, polítics etc.).

Enhorabona!!!!