22/12/2014

La Institució CERCA premia la tesi doctoral de Roger Mallol

La Institució CERCA premia la tesi doctoral de Roger Mallol, de l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV). Els premis Pioner, que s'han lliurat el dia 17 de desembre, reconeixen a doctorats que orienten la seva investigació a obtenir resultats industrials o comercials

Entrega del premi CERCA a Roger Mallol

Roger Mallol ha rebut el guardó per la tesi “Development and evaluation of a novel advanced lipoprotein test based on 2D Diffusion-ordered 1H NMR Spectroscopy”. S’hi proposa una nova metodologia, basada en la ressonància magnètica nuclear (RMN) per a determinar altres paràmetres de les partícules de lipoproteïnes més enllà del seu contingut en lípids.

El treball del jove investigador, que va ser alumne de doctorat del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la Universitat Rovira i Virgili (URV), ha estat valorat per l’originalitat en la millora de la detecció dels factors de risc cardiovasculars, la contribució metodològica de la investigació i el compromís de la industria evidenciat per la protecció adequada de la propietat intel•lectual.

També s’ha valorat la creació de l’empresa Biosfer Teslab. El guardonat és cofundador d’aquesta spin-off de la URV i l’IISPV, creada  finals de 2013, des d’on es desenvolupen proves de diagnòstic in vitro per a la millor avaluació del risc cardiovascular.

La dotació de cada premi és de 1.000 euros, que aporten les institucions i empreses col•laboradores amb aquesta iniciativa CERCA. Enguany han estat la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), el bufet d’advocats Rousaud Costas Duran SLP i l’agència de viatges VIAP. En aquesta primera edició dels premis hi han participat catorze candidats -6 de biomedicina, 4 de ciències i 4 d’enginyeries- provinents de set centres CERCA.

Els Premis Pioner de la Institució CERCA -Centres de Recerca de Catalunya- reconeixen els investigadors que, durant el darrer any, han presentat la tesi doctoral amb una vocació per iniciar o enfortir alguna tecnologia que pugui tenir interès industrial o comercial, o que contribueix al desenvolupament de polítiques públiques.

Els guardonats han estat a més de Roger Mallol (IISPV), David Vázquez i Jon Donner, del Centre de Visió per Computador (CVC) i l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), respectivament.