30/04/2020

La investigadora del Departament de Bioquímica Maria Ángeles Morcillo participa en la iniciativa divulgativa Somos científicos

La proposta posa en contacte persones del món de la recerca amb estudiants de 10 a 18 anys que els plantegen preguntes a través de xats

La investigadora postdoctoral del grup de recerca en Biotecnologia Enològica, del Departament de Bioquímica de la URV, participarà del 4 al 15 de maig a la propera edició de la iniciativa de divulgació Somos científicos, en què estudiants de 10 a 18 anys tenen l’oportunitat de posar-se en contacte amb investigadores i investigadors de diverses institucions i universitats de tot l’Estat espanyol a través de converses en línia. En aquesta edició participen 30 investigadores i investigadors que donaran resposta a uns 1.000 estudiants de diferents centres escolars de l’Estat espanyol. De Tarragona hi participen alumnes de La Salle Reus, de l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta i de l’Institut Sòl-de-Riu d’Alcanar.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és augmentar l’interès dels estudiants per la ciència, la tecnologia i la innovació i també que comprovin com tot allò que han après a classe es pot aplicar a la vida real a partir del contacte que tindran amb les persones amb qui es dediquen a la recerca.

Somos científicos ha renovat el seu format per adaptar-se a la situació derivada del confinament i que tant estudiants com investigadors puguin participar des de casa. Els i les participants reten els experts a través de xats amb tot tipus de preguntes relacionades amb la seva recerca o amb el seu dia a dia en el món de la ciència. Després de dues setmanes d’activitat els estudiants voten per a què el seu favorit o favorita guanyi un premi de 500 euros que haurà d’invertir en un projecte de divulgació científica.

Aquesta iniciativa està organitzada per Kialo Comunicación y Divulgación Innovadora amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).