06/07/2021

La matrícula dels màsters oficials s’equipara als estudis de grau amb una reducció del 40%

La URV ofereix noves beques per als estudiants de nou accés a màster a temps complet fins al 29 de juliol

Els estudiants que es matriculin per fer un màster oficial el curs 2021-22 pagaran un 40% menys que els anys anteriors gràcies a la rebaixa dels preus públics universitaris que ha aprovat el Govern de la Generalitat. El preu del crèdit matriculat per primera vegada és ara de 27,67 euros, la qual cosa representa una rebaixa de 18,44 euros en el preu per crèdit en la major part de titulacions de màster oficial, que no habiliten per a l’exercici d’activitats professionals regulades. Aquests preus són d’aplicació per als estudiants dels països de la Unió Europea, Islàndia, Noruega, Liechtenstein, Suïssa i Andorra o residents permanents a l’Estat espanyol.

A aquesta rebaixa cal sumar-hi les beques que ofereix la URV per als estudiants de nou accés a màster que vulguin cursar-lo a temps complet. Es tracta de les Beques Màster URV, que eximeix de pagar la matrícula als beneficiaris, amb un màxim de 60 crèdits. També es pot renovar la beca pels crèdits de primera matrícula del segon curs dels màsters de 90 i 120 crèdits, en funció de la disponibilitat pressupostària. La sol·licitud d’aquestes beques es pot fer fins al 29 de juliol al web de la gestió de convocatòries de beques. A més de les Beques Màster URV, hi ha d’altres beques i ajuts, com ara les beques Equitat de la Generalitat o les de règim general del Ministeri d’Educació, a l’abast dels estudiants de segon cicle, que es poden consultar al web.

Preinscripció oberta fins al 15 de juliol

Les persones que estiguin valorant cursar un màster a la URV encara són a temps de fer-ho, ja que la preinscripció és oberta fins al 15 de juliol. Cal tenir en compte que a hores d’ara s’han preinscrit gairebé un 10% més d’estudiants que el mateix període de l’any passat. En cas de deixar passar la preinscripció que finalitza el 15 de juliol, se n’obriran més per als màsters que encara disposin de places vacants i es prioritzaran els estudiants en llista d’espera de les fases anteriors. La preinscripció es pot fer al web d’admissió i matrícula.