26/06/2020

La perspectiva de gènere centra el V Col·loqui Internacional en Dret Ambiental

Un centenar de persones de tot el món participen d'aquesta trobada virtual, adreçada especialment a joves investigadors per tal que puguin exposar les seves línies de recerca i impulsar projectes comuns

Abordar la perspectiva de gènere en l’àmbit del dret ambiental és l’objectiu principal del V Col·loqui Internacional en Dret Ambiental que, en el que des d’ahir dijous i fins a aquesta tarda participa un centenar d’experts de tot el món. L’objectiu d’aquesta trobada virtual és proporcionar als estudiants de postgrau, investigadors predoctorals i acadèmics un fòrum on discutir i reflexionar sobre les seves investigacions, però està especialment pensada per a què el col·lectiu investigador més jove pugui compartir la seva recerca i establir sinergies que permetin iniciar noves línies d’estudi en matèria de gènere aplicades al dret ambiental.

Dijous i divendres els investigadors en formació de la URV i d’altres universitats de diferents països del món debaten les recerques que fan sobre aquesta temàtica a través de la presentació de panells temàtics i pòsters. A més, s’hi han convidat experts internacionals que protagonitzen les ponències centrals. Es tracta de Karen Morrow, professora de Dret Ambiental de la Universitat de Swansea, qui parla sobre el gènere i la necessitat d’escoltar i tenir en compte la visió de la governança ambiental global basada en la sostenibilitat; Amanda B.M. Fadigas, professora de Dret Ambiental a la Universitat de Girona i a la UOC, qui explica l’emergència climàtica des d’un enfocament de gènere i Lina Muñoz, professora en Dret Ambiental a la Universitat del Rosario (Bogotà), qui fa una ponència sobre el paper de les dones defensores del medi ambient a l’Amèrica Llatina.

Aquesta trobada virtual està organitzada pel Centre d’Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i l’Associació d’Estudiants en Dret Ambiental de Tarragona (AEEDAT). El CEDAT té com a objectiu generar i socialitzar el coneixement en el camp de la legislació ambiental i s’ha convertit en un punt de referència d’aquesta disciplina a Espanya i Europa. L’AAEDAT és una associació fundada el 2009 per alumnes i ex-alumnes del Màster en Dret Ambiental a la URV que organitza activitats dins de la comunitat universitària per promoure els valors ambientals i socials i crear espais per al debat, la reflexió i l’intercanvi amb altres universitats i grups d’investigació.