La ruta teatralitzada sobre Martí i Franquès arriba a més de 300 persones

Aquesta iniciativa, que acosta la figura d'aquest científic nascut a Altafulla, ha estat una de les activitats que s'han organitzat coincidint amb la Setmana de la Ciència

Una de les rutes amb alumnes de l'Institut Martí i Franquès.

La Part Alta de Tarragona ha vist aquest novembre passejar el científic Antoni Martí i Franquès acompanyat d’estudiants i famílies que escoltaven les reflexions. La covid-19 no ha frenat aquesta activitat de divulgació, en què Martí i Franquès ha explicat com es vivia a Tarragona a finals del segle XVIII i principis del XIX i quines eren les seves inquietuds científiques a cada etapa de la seva vida. La ruta teatralitzada sobre Antoni Martí i Franquès, que ha estat organitzada per a instituts i escoles, per a famílies i per als docents de l’institut. En total, hi han participat més de 300 persones que han seguit l’activitat coincidint amb la Setmana de la Ciència.

Una de les rutes obertes a la ciutadania.

Antoni Martí i Franquès va néixer a Altafulla el 1750 i va contribuir a diversos camps del coneixement de forma destacada. La visita teatralitzada sobre didàctica la vida d’aquest científic català i els seus descobriments. Els visitants van visitar carrers i palaus del centre històric de Tarragona que tenen relació amb la vida i la investigació de Martí i Franquès, des del Camp de Mart fins al Pla de la Seu, passant pel lloc on tenia el laboratori, al carrer Santa Anna.

Aquesta activitat és organitzada per la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV en col·laboració amb l’empresa Itinere, i està finançada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri de Ciència i Innovació.