13/11/2017

La Setmana de la Ciència comença amb activitats per a totes les edats

Un taller sobre l’ADN, la ruta científica Martí i Franquès i els tallers per a escoles que organitza APQUA, enceten una setmana plena d’activitats científiques

Imatge del taller: Buscant el nostre ADN, que va impartir el biotecnòleg Manuel García Algar

Aquest cap de setmana han començat les activitats de la Setmana de la Ciència, que es va inaugurar oficialment el passat divendres. Dissabte s’ha organitzat un taller sobre l’ADN en què els participants, una trentena, han obtingut informació sobre què és l’ADN, per a què serveix el seu estudi i han participat activament en un taller on han extret el seu propi ADN a través de la saliva i l’han pogut veure. El taller ha estat impartit pel biotecnòleg Manuel García, que en aquests moments està fent el doctorat industrial a la URV i que ha respòs les inquietuds i els dubtes dels assistents, de totes les edats, que han participat del taller que ha tingut lloc al vestíbul del rectorat de la URV.

La ruta Martí i Franquès d’aquest dissabte va donar a conèixer el científic i les seves aportacions.

També dissabte al matí s’ha fet la ruta científica Antoni de Martí i Franquès que durant la setmana s’organitza per als estudiants de secundària i de batxillerat i que els dissabtes s’obre al públic general. La ruta per conèixer aquest  químic català transcorre per la part alta de Tarragona, on hi tenia la casa, el laboratori i la biblioteca i on es parla de les seves aportacions com a  científic en les especialitats de la química, la física, la meteorologia i la botànica. La seva contribució al coneixement més destacada va ser el 1790, quan va donar uns resultats precisos sobre la composició de l’aire, i que avui, més de 200 anys després, encara es mantenen, millorats per la precisió dels mètodes analítics moderns.

Un miler de nenes i nens participen dels tallers al CRAI del campus Sescelades.

I aquest dilluns han començat al CRAI del campus Sescelades els tallers científics que organitza APQUA, amb el suport de l’AEQT. Durant tota la setmana, un miler d’alumnes de diferents centres del territori descobriran els processos químics que s’utilitzen en la indústria i en la recerca. S’organitzen vuit tallers des d’avui i fins divendres. L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència i parlaments de Joan Anton Ferré, rector de la URV, Xavier Farriol, director del projecte APQUA i vicerector de la URV; Immaculada Reguant, directora territorial del departament d’ensenyament; Yolanda Cesteros, degana de la Facultat de Química de la URV; Ferran Huidobro, secretari general de l’AEQT. Després de les diverses intervencions s’ha donat pas a l’inici dels tallers, i a la demostració dels diversos experiments a mans del responsable tècnic del projecte APQUA, Carles Lozano.

Els actes de la Setmana de la Ciència continuen aquest dilluns a la tarda, amb les activitats als Campus Extens i demà dimarts s’organitza el concurs de monòlegs científics per a estudiants de doctorat al teatre Bartrina. També aquest dimarts comença el cicle de conferències científiques Ciència a la Cantonada, amb una tertúlia sobre la crisi constitucional catalana, que anirà a càrrec del professor de dret constitucional, Jordi Jaria. La URV organitza fins diumenge prop de 30 activitats.

Vegeu totes les activitats aquí.