16/06/2016

La URV obté un projecte de la Comissió Europea que li permetrà contractar 50 investigadors predoctorals

La Comissió Europea ha concedit a la Universitat Rovira i Virgili el projecte Martí Franquès COFUND i rebrà quatre milions d’euros per poder contractar 50 investigadors predoctorals. Les convocatòries es faran el 2017 i el 2018 i els contractes seran de tres anys de durada. La Universitat aportarà quatre milions d’euros més en aquest projecte, que culminarà el 2021

Universitat Rovira i Virgili, campus de Sescelades, Tarragona. Facultat de Química i Facultat d'Enologia.

L’1 de febrer del 2017 es farà pública la convocatòria per contractar els primers 25 investigadors predoctorals que formaran part del programa Martí Franquès cofinançat per la Unió Europea, en el marc del programa COFUND,  i el 2018 es contractaran els 25 restants. La Universitat destinarà vuit milions d’euros –quatre provinents de la comissió europea a través del programa Marie Sklodowska-Curie Actions  i quatre de propis- per dur a terme aquest programa que permet captar joves amb talent i experiència a Europa i donar-los l’oportunitat de desenvolupar la seva carrera investigadora a la Universitat Rovira i Virgili.

Els candidats que vulguin optar-hi no poden haver residit més de 12 mesos els darrers tres anys a Espanya, un dels criteris de mobilitat que es tindrà en compte en la selecció. És a dir, es buscaran estudiants internacionals amb un màster o investigadors espanyols que hagin estat fora dos dels darrers tres anys. Els estàndards de la contractació seguiran les regles de les accions Marie Curie i es milloren així les condicions contractuals dels investigadors. S’incorporaran a la URV, on rebran una formació multidisciplinària i intersectorial, fruit de col·laboracions amb més de 30 socis que donen suport actiu a aquest programa.

Un comitè format per una comissió amb personal de la URV i  avaluadors externs validarà els candidats. Es tindrà en compte el perfil acadèmic, mèrits com la recerca i l’experiència professional, la seva motivació i referències. Els candidats podran optar a un dels projectes vinculats a programes oficials de doctorat de la Universitat.

La URV és la primera universitat pública a Espanya i l’única catalana que ha rebut aquest finançament  i una de les quatre institucions espanyoles que ha rebut aquesta distinció des de la posada en marxa del programa COFUND predoctoral.

Actualment la URV ja té oberta una  convocatòria anual del programa Martí Franquès de recerca per a l’atracció de talent, junt amb altres institucions de recerca del territori, que enguany contractarà 47 estudiants de doctorat i dos de postdoctorals.