29/05/2019

La URV col·labora amb Eurecat en l’oferta de les beques de doctorat “Vicente López”

El termini de presentació de les candidatures finalitza el 16 de juny i els estudiants seleccionats s’incorporaran a la plantilla d’Eurecat a partir del proper 2 de setembre

Diversos departaments de la Universitat Rovira i Virgili col·laboren com a soci acadèmic a la segona edició del programa de beques “Vicente López” del centre tecnològic Eurecat, que enguany ofereix 19 contractes predoctorals a diferents universitats catalanes amb la finalitat de fomentar la realització de tesis doctorals i augmentar el coneixement científic a les àrees industrial, digital i biotecnològica, a fi d’afavorir la transferència tecnològica a la indústria.

Els contractes predoctorals, quatre dels quals s’ofereixen a la URV, estan vinculats a la realització de tesis doctorals a Eurecat, amb dedicació a temps complet, en els àmbits de la ciberseguretat, les ciències òmiques, Data Science i Big Data Analytics, el disseny generatiu i impressió 3D, la impressió funcional i la intel·ligència artificial enfocada a aplicacions multisectorials en salut, indústria, robòtica, energia o turisme.

El programa “Vicente López” respon a la vocació del centre tecnològic “de contribuir a la formació de talent orientat a augmentar els nivells d’innovació tecnològica per generar valor a les empreses i a la societat”, explica Lluís Arola, director científic d’Eurecat.

Els materials avançats i els lightweight materials, els medical devices, la nutrició personalitzada, la manufactura avançada, la robòtica autònoma i industrial, les tecnologies de l’aigua, les tecnologies multimèdia i els teixits funcionals són altres dels camps de coneixement que abasta la present convocatòria.

La data d’inscripció per optar a les beques finalitzarà el proper 16 de juny i el procés de selecció es realitzarà a partir d’aquesta data i fins al 7 de juliol del 2019. Els estudiants seleccionats s’incorporaran a la plantilla d’Eurecat a partir del proper 2 de setembre.

Per poder sol·licitar la beca, els sol·licitants hauran d’estar en possessió d’un grau i d’un màster universitari i haver superat un mínim de 300 crèdits ECTS en el conjunt d’estudis universitaris oficials, dels quals almenys 60 han de ser de nivell de màster. També seran admeses les persones que estiguin matriculades a un màster universitari oficial que els hi permeti accedir al doctorat el curs 2019/2020.

El programa de beques “Vicente López” fomentarà la innovació en sectors de rellevància estratègica a les onze seus que Eurecat té a Catalunya, motiu pel qual s’han establert aliances amb diferents universitats d’arreu del territori, que actuaran com a soci acadèmic durant el seu desenvolupament. En aquest sentit, a més de la Universitat Rovira i Virgili, participen en el programa la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona, així com la Universitat de Lleida i la Universitat de Girona.

Vicente López, un referent com a investigador, gestor i emprenedor

El programa porta el nom del doctor Vicente López Martínez (1954–2012) per la seva aportació al sistema català d’innovació, on va treballar intensament promovent els vincles entre les universitats, els centres tecnològics i les empreses. Vicente López va ser fundador del centre tecnològic Barcelona Media, avui integrat a Eurecat, i va excel·lir com investigador, gestor i emprenedor. Inicialment va actuar com a director general de Barcelona Media i més tard com a vicepresident executiu del centre. Va ser, també, vicepresident de la Federació de Centres Tecnològics FEDIT.

Llicenciat en Ciències Químiques, va obtenir el doctorat en Química Quàntica per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). Es va mantenir actiu com a investigador al llarg de la seva vida professional, compaginant aquesta activitat amb les de gestor i emprenedor. Va ser investigador a l’Institut Tecnològic de Califòrnia (CALTECH), professor titular al Departament de Física Química de la UAM, investigador i més tard director tècnic de l’Institut d’Enginyeria del Coneixement (IIC) de la UAM, catedràtic en el Departament de Ciències de la Computació de la UAM i al Departament de Tecnologies de la Informació i Comunicacions de la Universitat Pompeu Fabra, publicant més de 50 articles científics.

Com a emprenedor i innovador, va crear i posar en marxa diverses empreses tecnològiques, de les quals destaca Imm Sound, una empresa proveïdora de productes de so immersiu, on va actuar com a CEO i president, i que va ser, posteriorment, adquirida per Dolby.

Les bases del programa de beques “Vicente López” es poden consultar aquí Les inscripcions es poden formalitzar aquí

Sobre Eurecat

Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya (membre de Tecnio), aplega l’experiència de més de 650 professionals que generen un volum d’ingressos de 51 milions d’euros anuals i dóna servei a més de 1.500 empreses. R+D aplicat, serveis tecnològics, formació d’alta especialització, consultoria tecnològica i esdeveniments professionals són alguns dels serveis que Eurecat ofereix tant per a grans com per a petites i mitjanes empreses de tots els sectors. Amb instal·lacions a Barcelona, Canet de Mar, Cerdanyola del Vallès, Girona, Lleida, Manresa, Mataró, Reus, Tarragona, Amposta i Vila-seca, participa a 160 grans projectes consorciats d’R+D+i nacionals i internacionals d’alt valor estratègic i compta amb 81 patents i 7 spin-off. El valor afegit que aporta Eurecat accelera la innovació, disminueix la despesa en infraestructures científiques i tecnològiques, redueix els riscos i proporciona coneixement especialitzat a mida de cada empresa. Més informació a www.eurecat.org