02/06/2016

La URV ofereix 50 màsters universitaris i 35 títols propis de postgrau

El període de preinscripció per als 50 màsters universitaris per al curs 2016-17 és obert fins el 21 de juliol. Aquests estudis abracen pràcticament tots els àmbits de coneixement i ofereixen formació avançada d'especialització per a la pràctica professional o per a la recerca. A més, el Centre de Formació Permanent de la Fundació URV ha dissenyat una oferta de 35 títols de postgrau adaptada a les noves necessitats d'especialització i polivalència requerides pel mercat de treball

L’oferta de màsters universitaris de la URV atreu cada any més gent. Els estudiants que cursen aquests estudis a la Universitat en aquest curs són 1.199, superant els 1.057 del curs anterior en un 13,4%, un 21% dels quals prové de l’estranger.

Per al curs 2016-17, la URV ofereix cinc màsters universitaris nous: l’Erasmus Mundus Master on Wine Tourism Innovation (WINTOUR), que s’imparteix íntegrament en anglès, el Màster en Genètica, Física i Química Forense, el Màster en Gestió d’Empreses Tecnològiques i Economia, el Màster en Recerca i el Màster en Mercats Internacionals. El període de preinscripció està obert fins el 21 de juliol, i si queden places vacants s’obrirà un nou període de l’1 al 19 de setembre.

Els màsters universitaris estan integrats en l’espai europeu d’educació superior. En el vessant de capacitació professional milloren les oportunitats, ja que ofereixen una formació especialitzada d’alt nivell. Alhora, molts estan orientats a adquirir competències en investigació. Els 50 màsters universitaris que ofereix la URV per al curs 2016-17 abracen pràcticament tots els àmbits de coneixement. La meitat d’ells són interuniversitaris, alguns compten amb la col·laboració d’instituts de recerca com l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). D’altres col·laboren amb universitats europees.

Els màsters tenen 60, 90 i 120 crèdits ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits), i una durada d’un, un i mig o dos anys acadèmics, respectivament i permeten accedir a 23 programes de doctorat en totes les àrees de coneixement. Teniu tota la informació aquí.

ambientestudiants14

L’oferta d’estudis de postgrau de la URV va en línia amb el compromís que la Universitat ha adquirit amb la qualitat, i que està certificat pels organismes competents en qualitat universitària (ANECA i AQU). Aquest compromís es veu reflectit en els resultats de la seva activitat de docència, recerca i transferència, i el seu bon posicionament en els rànquings nacionals i internacionals d’universitats. Un bon exemple d’això és el reconeixement com a Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS).

En els darrers anys, la URV també ha experimentat un creixement continu en el nombre de projectes, activitats, professorat i estudiants internacionals, que en el cas del postgrau constitueixen el 27% del total de postgraduats. En els estudis de doctorat, el 33% dels estudiants són estrangers. Més de  1.000 investigadors sèniors i júniors participen en les activitats de 140 grups de recerca en diferents àmbits de la Universitat. Pel que fa a la producció científica, segons Web of Science, la URV va produir gairebé un miler d’articles de referència internacional el 2015. La URV es posiciona, així, com la segona universitat de l’Estat amb més impacte de la seva recerca, d’acord amb l’edició 2014 del SCImago Institutions Rankings.

Pel que fa a ajudar als estudiants amb el cost de la matrícula, anualment la Universitat convoca més de 200 beques pròpies per als màsters. De la mateixa manera, hi ha altres institucions que ofereixen beques, ajuts i préstecs, com ara l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris (AGAUR). Podeu obtenir tota la informació sobre beques aquí.

Un grup d'alumnes de totes les edats, amb els diplomes universitaris de la FURV.
Un grup d’alumnes de totes les edats, amb els diplomes universitaris de la FURV.
Títols propis de postgrau

A més dels 50 màsters universitaris, la Universitat també ofereix, a través del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV (FURV), 35 títols propis entre màsters i diplomes de postgrau. Aquesta oferta està dissenyada per atendre les necessitats de desenvolupament professional, promoure la inserció laboral i facilitar la millora contínua de les organitzacions. La preinscripció es pot fer fins a 15 dies abans de l’inici del curs. Teniu tota la informació aquí.

Els programes estan estructurats en itineraris modulars i flexibles, amb horaris compatibles amb l’activitat laboral, i inclouen pràctiques a les empreses. Les classes s’imparteixen per professorat altament qualificat de l’àmbit universitari i per professionals en actiu dels diferents sectors d’activitat.

Aquests programes formatius estan estructurats en crèdits ECTS per garantir l’homogeneïtat dels estudis i també poden beneficiar-se de condicions favorables de finançament per al pagament de la matrícula. Alguns dels programes ofereixen, a més, ajuts i beques específics.  A més, tots els cursos poden beneficiar-se dels ajuts a la formació contínua que ofereix la Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo, mitjançant la bonificació en la quota de cotització a la Seguretat Social.