26/05/2021

La URV ofereix activitats científiques en línia per a joves aquest estiu

EstiURV i el Campus físico-matemàtic s’obren a estudiants de territoris de parla catalana de primer d’ESO a primer de batxillerat. Les preinscripcions estan obertes fins al 4 de juny

EstiURV i el Campus físico-matemàtic són les propostes de formació científica que s’organitzen per segon any en versió en línia durant aquest juny i juliol amb les que es pretén ampliar els coneixements dels estudiants i despertar vocacions científiques i professionals.

El programa EstiURV ofereix cinc cursos d’una setmana de durada. Els cursos seran: Introducció al món de l’enologia; Introducció al dibuix tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D, on s’oferiran conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria; el curs d’Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador; el curs Phyton, juguem? per aprendre a programar desenvolupant petits jocs i, finalment, el curs sobre La química dels aliments del que se’n faran dues edicions. Estan oberts a alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat i s’obren 20 places per a cada curs les setmanes del 5 al 9 de juliol, a  excepció del curs d’enginyeria mecànica que es limita a 16 alumnes i s’imparteix del 12 al 16 de juliol. La química dels aliments s’impartirà les dues setmanes. Pels dos cursos d’enginyeria cal tenir en compte els requeriments tècnics que s’especifiquen a la pàgina web del programa.

Campus físico-matemàtic

Després de l’èxit de l’any passat enguany s’organitza una segona edició del campus de física i matemàtiques que consisteix en 12 xerrades sobre temes d’interès com són el magnetisme, la física quàntica, la superconductivitat, la física estadística, la simetria, la codificació de la informació, la dinàmica de les galàxies, la intel·ligència artificial i la detecció de gasos amb materials semiconductors assistits per llum , entre d’altres. Seran impartides per investigadors i investigadores de la Universitat que estan treballant en aquests temes. L’activitat està dirigida a alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat amb altes qualificacions escolars. Són en total 12 sessions -del 22 de juny al 29  de juliol-  de 90 minuts.