30/05/2022

La URV ofereix activitats científiques presencials i en línia per aquest estiu

EstiURV i el Campus físico-matemàtic s’ofereixen aquest juny i juliol a estudiants des de quart d’ESO a primer de batxillerat. Les preinscripcions estan obertes fins al 12 de juny

Els cursos d'EstiURV tornen a la presencialitat, mentre que el campus de física i matemàtiques serà híbrid.

El programa EstiURV ofereix aquest any deu cursos presencials d’una setmana de durada. Del 4 al 8 de juliol s’oferiran nou cursos: La probabilitat a través dels jocs d’atzar; el curs d’Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador; el curs Phyton, juguem? per aprendre a programar desenvolupant petits jocs; Introducció a la simulació matemàtica, un curs per resoldre problemes matemàtics numèrics a través del MATLAB i en què es farà introducció a la programació; laboratori de tècniques artístiques; La biotecnologia a la teva taula; La química a la cuina, per tractar de les substàncies químiques que formen part dels aliments; un curs per fabricar objectes amb tècniques de disseny i producció 3D, i un curs sobre experimentació amb química, en què cada dia es tractarà un tema diferent. El curs Introducció al dibuix tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D, on s’oferiran conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria, és farà de l’11 al 15 de juliol.

Els cursos estan oberts a alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat i s’obren 20 places per a cada curs.

Campus físico-matemàtic

Enguany s’organitza la tercera edició del campus de física i matemàtiques que consisteix en 11 xerrades sobre temes d’interès com són el  5G, magnetisme, les nanomàquines, els làsers, la física estadística, la música e les matemàtiques o els materials superconductors, entre d’altres. Seran impartides per investigadors i investigadores de la Universitat que estan treballant en aquests temes. L’activitat està dirigida a alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat amb altes qualificacions escolars. Són en total 12 sessions -del 23 de juny al 28 de juliol- i es podran fer presencialment o bé en línia.