11/10/2019

La URV presenta dos projectes al VII Congrés de Comunicació Social de la Ciència

Més de 300 professionals de la comunicació científica s'han reunit a Burgos per compartir experiències i bones pràctiques en divulgació de la ciència

El congrés va reunir més de 300 periodistes, comunicadors, divulgadors i científics.

El conte divulgatiu infantil Escola Xocolatina i un projecte sobre el retorn que tenen les notícies científiques en les recerques que es fan a la Universitat han centrat les dues comunicacions que la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV -ComCiència- va presentar  en el marc del VII Congrés de Comunicació Social de la CIència, que es va fer a Burgos del 8 a l’11 d’octubre. Aquest esdeveniment bianual va reunir més de 300 professionals en comunicació i divulgació científica que durant tres dies van compartir experiències i bones pràctiques i van generar debat sobre cap a on ha d’avançar la comunicació de la ciència.

La coordinadora de ComCiència, Montse Cartañà, durant la presentació d’una de les comunicacions.

Durant aquestes jornades la Unitat de Comunicació de la Ciència va compartir dos projectes: d’una banda, va explicar com va sorgir i es va crear el conte de divulgació científica Escola Xocolatina, fruit del projecte La ciència de la xocolata, així com els la difusió i els resultats obtinguts. De l’altra, es van fer públiques algunes dades qualitatives recollides a ComCiència que demostren que les notícies que es publiquen sobre resultats d’investigacions que es fan a la Universitat tenen un retorn molt positiu en els investigadors i investigadores implicats i en les seves recerques, no només pel que fa a la difusió, sinó sobretot a contractes de transferència, impuls de noves línies de recerca i col·laboracions amb agents de l’entorn.

Aquestes van ser dues de les gairebé 200 publicacions que es van presentar en aquest congrés, organitzat per la Universitat de Burgos i l’Asociación Española de Comunicación Científica (AECC).