16/11/2018

Les micro i nanotecnologies analítiques d’avantguarda centren la inauguració del curs de la Facultat de Química

El centre fa un reconeixement als millors estudiants durant la celebració del dia de Sant Albert Magne

La inauguració oficial del curs de la Facultat de Química ha tingut lloc dijous 15 de novembre, coincidint amb la festivitat de Sant Albert Magne, patró de les Ciències. Alberto Escarpa, catedràtic de Química Analítica de la Universidad de Alcalá, ha impartit la lliçó inaugural “Micro y nanotecnologías analíticas de vanguardia en los ámbitos del diagnóstico clínico y de la seguridad alimentaria” i a continuació s’ha fet un reconeixement als millors estudiants.

D’esquerra a dreta: Itziar Ruisánchez, secretària de la Facultat de Química; Yolanda Cesteros, degana del centre, i Alberto Escarpa, catedràtic de Química Analítica de la Universidad de Alcalá.

En la conferència, Alberto Escarpa ha abordat el disseny i desenvolupament de plataformes (bio) – sensòriques ultra miniaturitzades basades en les tecnologies “lab-on-a-chip” i en micromotors catalítics artificials emprant nanomaterials de baixa dimensionalitat, com ara nanopartícules i nanofils metàl·lics, nanotubs de carboni i grafè.

Un moment de la conferència a càrrec d’Alberto Escarpa.

Durant el transcurs de l’acte s’ha fet un reconeixement a les estudiants amb millor nota d’accés que han iniciat els seus estudis a la Facultat de Química. Les estudiants premiades han estat Paula Solé Vallés, del Grau de Bioquímica i Biologia Molecular; Rut Sisó Moliné, del Grau de Química; Andrea Vicente Peralta, del Grau de Química en anglès, i Alba Morcillo Castro, del Doble Grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular, que han rebut un lot de llibres amb el patrocini de les editorials Pearson, Reverté i Omega.

Les quatres alumnes dels graus de la facultat que van rebre el premi.

A continuació, Carles Bo, president de la junta directiva de la Societat Catalana de Química i investigador de l’ICIQ, ha lliurat el premi (ex-aequo) als estudiants amb millor nota del Treball de Final de Grau (TFG) de Química del curs 2017-18: Jorge Faiges Marcos i Oriol Salvadó Ruiz. Laura Herrero, vocal de la junta directiva de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular i professora de la Universitat de Barcelona, ha lliurat el premi (ex-aequo) als estudiants amb millor nota del TFG de Bioquímica i Biologia Molecular del curs 2017-18: Eudald Llauradó Calero i Heribert Playà Albinyana.

Els dos alumnes del grau de Química, Jorge Faiges i Oriol Salvadó, i el president de la junta directiva de la Societat Catalana de Química, Carles Bo.
Els dos alumnes del grau de Bioquímica i Biologia Molecular, Eudald Llauradó Calero i Heribert Playà Albinyana, i la vocal de la junta directiva de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular, Laura Herrero.

Finalment, s’ha fet un reconeixement al personal amb 25 anys de dedicació a la Facultat: la professora Montserrat Diéguez i els membres del PAS, Juan Luis Lozano i José Carlos Ortiz. També s’ha fet un reconeixement al personal que s’ha jubilat el curs 2017-2018, els docents Virginia Cádiz i Joan Igual.

El membre del PAS, José Carlos Ortiz, rebent la distinció.
El professor Joan Igual amb el reconeixement.

L’acte ha acabat amb un aperitiu i l’actuació de la colla castellera del Pataquers de la URV al Pati dels Garrofers del campus Sescelades.

Un moment de l’actuació dels Pataquers de la URV.