16/03/2016

L’estudiant Carla de la Fuente, guanyadora de la VII Olimpíada de Geografia

El primer premi ha estat per aquesta alumna, el segon per a Helena Grau i el tercer, per Maryeline Cristal Mesa. La Olimpíada ha registrat una alta participació, amb un total de 138 estudiants, i la Facultat de Turisme i Geografia de Vila-seca ha acollit les proves el dimecres 16 de març

La guanyadora de l'Olimpíada Carla de la Fuente, acompanyada de la degana de la Facultat Marta Nel·lo.

La VII edició de l’Olimpíada de Geografia en la fase local (demarcació de Tarragona) ha tingut lloc a la URV, que l’ha acollit per 4ª vegada. És un concurs d’àmbit espanyol per premiar els alumnes que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia del nivell de batxillerat. Així es vol promoure l’interès dels joves per aquests estudis i apropar la Universitat als centres de secundària.

Han participat en les proves 138 alumnes, provinent de 24 centres de secundària. La guanyadora Carla de la Fuente ve de l’Institut Jaume Huguet de Valls; Helena Grau, que ha quedat en segon lloc, és del Col·legi La Salle Reus, i Maryeline Cristal Mesa estudia a l’Institut Marta Mata de Salou. En la categoria de centre amb una millor qualificació mitjana, ha guanyat l’Institut Jaume Huguet, que ha rebut com a premi material bibliogràfic.

La prova era de tipus test, constava de 50 preguntes i ha durat 1 hora. Seguidament s’ha fet la correcció i el tribunal ha anunciat les persones guanyadores, que han rebut un diploma acreditatiu. Carla de la Fuente ha rebut com a premi una tauleta tàctil, i les altres guanyadores material bibliogràfic. També rebran el primer premi (750) €, el segon (400 €) i el  tercer (300 €), sempre que es matriculin en el grau de Geografia i Ordenació del Territori de la URV en el proper curs 2016-17. Les tres estudiants guanyadores participaran en la fase estatal de l’Olimpíada, del 15 al 17 d’abril a Salamanca.

La participació a l'Olimpíada va ser alta.
La participació a l’Olimpíada va ser alta.

Al llarg del matí, els participants han assistit a una xerrada sobre les activitats professionals possibles de l’àmbit de la Geografia i sobre les característiques de l’ensenyament de grau de Geografia i Ordenació del Territori de la URV que s’imparteix a Vila-seca. Les han pronunciat el professor Joan Alberich, responsable del grau en Geografia i Ordenació del Territori;  Jordi Andreu, tècnic del laboratori de Geografia, i Sergi Cuadrado, en representació del Col·legi de Geògrafs.

Han organitzat l’Olimpíada la Facultat de Turisme i Geografia i el Departament de Geografia, el Col·legi de Geògrafs a Catalunya, l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) i el Port de Tarragona.