07/09/2015

Sergi Canals guanya una beca per cursar el màster d’Enologia i Viticultura a la Universitat de Califòrnia

L’estada, de dos anys, és possible gràcies a les Beques Balsells-Generalitat. Aquest programa finança enguany, per primer cop, la matrícula i l'estada per estudiar el màster d'Enologia i Viticultura a Davis, un dels 10 campus que integren la Universitat de Califòrnia, considerat el sistema universitari públic més rellevant del món

Sergi Canals, a la Facultat d'Enologia, pocs dies abans de viatjar a Califòrnia.

La beca té una durada inicial de 12 mesos, renovables per a altres 12, i compta amb una dotació econòmica de 60.000 dòlars per any, que financen conjuntament la Fundació Balcells i la Generalitat de Catalunya.

Per a Sergi Canals, que ha finalitzat el Grau en Enologia a la URV, aquesta és una “oportunitat molt bona per aprendre i poder seguir de molt a prop la recerca que es fa a un centre punter com la Universitat de Califòrnia, Davis, ja que tenen molta capacitat d’investigar i de trobar solucions noves”, explica.

Canals ha estat tota la vida en contacte amb el món de l’enologia a través del petit celler que la seva família té a Sant Sadurní d’Anoia, on viu. “A mig-llarg termini, m’agradaria que aquesta estada pugui ajudar-me a aportar coses noves a casa”, comenta. Abans, però, espera poder continuar formant-se i guanyant experiència “viatjant pel món fent veremes i veient com es treballa a diferents zones vinícoles”. Tampoc descarta dedicar-se a la recerca, un àmbit “que en el món del vi és cada cop més necessari. Molts cellers tenen el seu departament de recerca i hi ha ensenyaments que permeten seguir ampliant aquesta vessant”.

Del seu pas per la Facultat d’Enologia de la URV, Canals expressa la seva satisfacció pel que fa al nivell formatiu “de qualitat” que ofereix el centre, però, sobretot, “el tracte familiar entre estudiants i professors, la confiança i les ganes d’aprendre i provar coses en el món de l’enologia. Hem fet molta pinya”, destaca.

Les beques Balcells-Generalitat han incorporat enguany un nou programa d’ajuts per tal que  universitaris catalans estudiïn màsters sobre ciència i tecnologia dels aliments, enginyeria de sistemes biològics i viticultura i enologia a la Universitat de Califòrnia, Davis, seguint el model dels programes que ja existeixen des de l’any 1996 en l’àmbit de l’enginyeria a la University of California, Irvine, i des del 2009 a la University of Colorado, Boulder.

El de Davis és un dels 10 campus que integren la Universitat de Califòrnia, considerada el sistema universitari públic més rellevant a nivell mundial. La universitat és coneguda per la seva excel·lència acadèmica i pel seu impacte global.