20/12/2016

L’investigador Josep Domingo-Ferrer, científic distingit per les seves contribucions en el camp de la informàtica

L’Association for Computing Machinery (ACM), l'entitat mundial més important del camp de la informàtica amb més de 100.000 membres, ha reconegut el professor Josep Domingo-Ferrer com un dels 45 científics distingits del 2016 per les seves contribucions individuals en el camp de la informàtica i pels grans avenços que la seva tasca aporta al descobriment científic

L’associació distingeix els científics que han aconseguit avenços en la ciència, l’enginyeria i l’educació informàtiques i que posen en relleu el creixent paper de la informàtica en els grans avenços tecnològics que configuren la societat actual. Els membres distingits de 2016 de l’ACM treballen a les principals universitats, empreses i institucions de recerca de tot el món i han fet contribucions en una àmplia gamma d’àrees tècniques que inclouen l’ensenyament de la computació, la privadesa de dades, la seguretat, les xarxes d’ordinadors, els  llenguatges de programació, els mòbils i les xarxes sense fils, la  gestió de bases de dades, la recuperació d’informació, la biologia computacional, la computació molecular i l’enginyeria de programari, entre d’altres.

Aquest 2016 un dels 45 investigadors que han distingit i que ho seran ja de manera permanent, és el catedràtic de Ciència de la Computació i investigador ICREA Acadèmia a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, Josep Domingo-Ferrer. El grau de membre distingit de l’associació es va establir el 2006 per reconèixer a aquells membres que han fet importants contribucions en el camp de la computació. Per poder ser escollits han de tenir almenys 15 anys d’experiència professional en el camp de la informàtica i 5 anys de pertinença a l’associació .

Domingo-Ferrer dirigeix la Càtedra UNESCO de Privadesa de Dades i és director acadèmic del Pla Serra Húnter,  de la Generalitat de Catalunya, un pla que preveu la incorporació d’uns 500 nous professors i professores a les universitats públiques catalanes fins al 2020, que seran seleccionats basant-se en criteris d’excel·lència internacional. Entre altres, és també membre de l’Ethics Advisory Board del projecte Human Brain, que té per objectiu entendre el funcionament del cervell en què hi treballen centenars de científics de 112 institucions de 24 països. Els camps de recerca del professor Domingo-Ferrer són la privadesa i la seguretat de dades, concretament la creació de tecnologies per conciliar seguretat, privadesa i funcionalitat en la societat de la informació. És investigador del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques on dirigeix el grup CRISES, de seguretat i privadesa de dades.

Actualment coordina el projecte europeu H2020 “CLARUS” sobre emmagatzematge i processament de dades confidencials al núvol. També és l’investigador principal del projecte “CO-UTILITY“, finançat per la Templeton World Charity Foundation.