12/12/2019

Més de 400 persones assisteixen al cicle La ciència del vi

Ahir a l’Espai Turisme de Tarragona va tenir lloc el darrer simposium, tal i com els que els grecs denominaven a l’acte de reunir-se per beure vi i parlar. Així començava la seva xerrada l’investigador del Departament d’Història i Història de l’Art de la URV Joaquín Ruiz de Arbulo, protagonista de la darrera sessió del cicle La ciència del vi, davant de la cinquantena de persones que omplien la sala. Aquesta proposta de divulgació científica, que va començar el febrer passat, ha volgut apropar el coneixement del vi a la societat de la mà d’investigadors, investigadores i docents que fan recerca a la Universitat en àmbits molt diversos, i amb el vi com a element comú.

El cicle també ha volgut mostrar que darrere de cada glop de vi s’amaga no només molta recerca històrica, sinó també d’altres disciplines científiques que el converteixen en un producte viu, únic i en evolució constant. I això s’ha aconseguint apropant el coneixement generat a la Universitat a les més de 400 persones que han assistirt a les xerrades.

Les xerrades han anat acompanyades del tast de dos vins de la DO Tarragona que tenien relació amb el tema que es tractava a cada sessió, i també del comentari de tast fet per enòlegs o estudiants de la Facultat d’Enologia de la URV.

En total, han estat nou xerrades sobre vi des d’àmbits diversos: el seu paper a l’antiguitat, la seva relació amb la salut, de les catedrals del vi, els maridatges, l’enocomunicació, de tot el procés que se segueix des de que es conrea la vinya fins que es produeix el vi al celler, de les tècniques de màrqueting per vendre el vi, de les sensacions que produeix el seu consum i finalment de l’herència que hem heretat de grecs i romans respecte aquest producte.