20/04/2021

Més de 50 empreses participen en la Fira Virtual d’Ocupació de la URV

La Fira, adreçada a estudiants i titulats de la URV, tindrà lloc el 4 i 5 de maig de forma virtual i reunirà agents clau del teixit empresarial de la demarcació de Tarragona com Borges, Essity, Freshly Cosmetics o Port Aventura

Fira d'Ocupació del 2019 al campus Bellisens de la URV,

La Fira d’Ocupació de la URV arriba a la seva setzena edició i es consolida com un esdeveniment de referència al territori, amb més de 50 empreses participants. Tindrà lloc el 4 i 5 de maig i es farà per primer cop de manera virtual. Any rere any, la Fira ha incorporat noves empreses de diferents sectors professionals que van des de les grans multinacionals a les PIME. “La majoria són corporacions arrelades al territori i al seu teixit empresarial”, afirma Teresa Roda, del Servei d’Ocupació i Alumni de la URV.

La Fira d’Ocupació de la URV és un espai de reclutament i networking, segons els organitzadors de l’esdeveniment. Cada empresa disposarà del seu propi estand i els assistents podran xatejar amb els seus representants, entregar-los el currículum i sol·licitar una entrevista privada. L’objectiu és connectar els estudiants i titulats que volen incorporar-se al mercat laboral o ampliar la seva xarxa de contactes amb les empreses que busquen captar personal qualificat per un lloc de treball o de pràctiques.

Empreses nascudes al territori que contracten talent jove

Les empreses també volen donar-se a conèixer entre estudiants i recent titulats per millorar el seu potencial d’atracció de talent. Així ho afirma la companyia reusenca Quercus Technologies, que el 2019 va incorporar cinc enginyers recent titulats de la URV a una plantilla de seixanta persones. “Treballem per tenir un lligam amb la URV perquè contractem talent jove”, afirma el responsable de Recursos Humans de Quercus, Xavier Guillén.

Els joves qualificats formen una part important dels treballadors d’empreses del territori que han experimentat un fort creixement en els darrers anys. És el cas de Prat Brands, marca e-commerce de Valls. “La major part dels nostres empleats tenen entre 20 i 35 anys”, diu Cristina Garcia, co-líder de l’àrea Team de la firma, que explica que el que valora més del talent jove és “la seva familiaritat amb la digitalització i la seva passió pel que fan”.

Freshly Cosmetics és un altre e-commerce de la zona que estarà present a la fira i que ha tingut un gran èxit, amb trenta milions de facturació el darrer any. La seva plantilla de gairebé 200 persones té una mitja d’edat de 29 anys. El seu vincle amb la URV també és rellevant: els fundadors de Freshly i una part important de la plantilla són antics estudiants de la Rovira i Virgili. A més, la responsable de talent de l’empresa, Laura Latorre, explica en els que darrers quatre anys han tingut més de 35 vacants en pràctiques a l’equip i una gran part d’elles han estat cobertes per estudiants de la URV.

Dinàmiques de grup i xerrades d’orientació laboral

Durant els dos dies de fira també s’organitzaran dinàmiques grupals, en què l’empresa selecciona un grup de candidats per realitzar una activitat en grup, la Dynamic Talent, com a part del seu procés de selecció. Sis empreses de tot el territori ja han sol·licitat fer dinàmiques grupals per a ofertes de treball específiques i els interessats ja les poden consultar i inscriure-s’hi.

A més, els visitants podran participar en dues xerrades a l’auditori virtual de la Fira d’Ocupació: la primera, a càrrec d’experts en orientació laboral, recursos humans i captació de talent, parlarà sobre la importància en el desenvolupament de competències professionals i de contactes alhora de destacar-se en el mercat de treball; la segona, informarà als interessats sobre les oportunitats de treball a les institucions europees.

Els visitants podran trobar també els estands de la Fundació de la Universitat Rovira i Virgili (FURV), de la Càtedra d’Emprenedoria i de l’Oficina de l’Estudiant i es podran informar de l’oferta formativa i els programes que desenvolupen.

Estudiants i titulats de la URV i de la FURV que estiguin interessats en assistir a la Fira Virtual d’Ocupació s’hi poden inscriure fins al mateix 5 de maig. Podeu trobar tota la informació a la web de la Fira d’Ocupació.