02/03/2016

Nou equips d’estudiants competeixen a la IV Lliga de Debat Universitari

"Cal demostrar uns mínims de coneixements polítics per tenir dret a vot?". Aquest és el tema entorn el qual gira la Lliga de Debat Universitari de la URV, que es disputa del 29 de febrer al 4 de març al campus Catalunya. Hi participen en total 34 estudiants, les semifinals es disputen el dijous 3 i la prova final, el divendres 4 de març

L’objectiu de la competició, que es disputa a la sala de vistes i a la sala de juntes del campus Catalunya, és fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins la comunitat universitària. Els participants ho fan en equips i han de defensar la postura a favor o en contra. L’organitza el Consell d’Estudiants, amb la intenció de fomentar l’esperit crític i ‘us de la paraula dels alumnes.

Els equips, que s’enfronten al llarg d’aquesta setmana, són: Fareu llenya, Libertas i Transversals (grup A); Alpha&Beta, Anticuerpos i Sofistes (grup B); i Balanç de paraules, Tres caps i Babylon (grup C). El sorteig de la posició que s’ha de defensar té lloc 5 minuts abans de l’inici dels debats, amb la qual cosa els equips han de preparar ambdues posicions; excepte per la competició final, per la qual el sorteig es fa quan finalitzen les semifinals.

Un participant en la Lliga defensant la seva postura.

Els participants han tingut a la seva disposició cursos i manuals d’oratòria per preparar-se. Un jurat presideix cada debat, i es té en compte, per a la puntuació dels equips: la presentació de l’exposició amb una tesi sòlida; la qualitat del discurs, pel que fa al contingut i exposició de la línia argumental; la flexibilitat mostrada, o capacitat d’adaptar les intervencions; el domini del tema i convenciment de la posició que es defensa; i els aspectes formals de l’exposició i la posada en escena.

El premi en metàl·lic per l’equip campió és de 750€, per l’equip subcampió és de de 450€ i per a la millor persona oradora, de 200 €. L’equip vencedor competirà en representació de la URV a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats, que agrupa les universitats dels territoris de parla catalana, i que té lloc del 25 al 29 d’abril a la Universitat Politècnica de València.

Més informació:

IV Lliga de Debat Universitari URV