13/04/2021

Campanya de cribratges massius a la URV per detectar casos de covid-19

Ja s'ha obert la inscripció a la comunitat URV per fer-se les proves que es realitzaran del 15 al 30 d’abril en quatre campus, de forma voluntària i amb cita prèvia

© Claude Truong-Ngoc / Wikimedia Commons

La campanya de cribratges es dirigeix a tots els membres de la comunitat universitària tant de la URV com d’altres universitats que facin classes telemàtiques des de Tarragona i Terres de l’Ebre. Les proves van adreçades a persones asimptomàtiques de qualsevol edat, que no hagin estat vacunades i que no ja hagin passat ja la covid-19.

El cribratge és voluntari i per participar-hi s’ha de demanar cita prèvia i escollir dia, hora i campus: Bellisens, Catalunya, Sescelades o Terres de l’Ebre. La prova consisteix en una PCR i un test serològic ràpid (la serologia és opcional, però es recomana fer ambdues proves). Les mostres seran autopreses sota la supervisió de personal sanitari i els resultats es comunicaran al cap de 48 hores per SMS o a l’aplicació La Meva Salut, del Servei Català de la Salut.

La PCR es realitza amb un escovilló que s’introdueix dins de les fosses nasals, detecta el material genètic del virus i, per tant, si el resultat és positiu indica infecció. Per altra banda, la serologia es realitza amb una punxada al dit per obtenir una gota de sang, detecta anticossos i, si el resultat és negatiu, vol dir que la persona no ha generat immunitat contra la malaltia.

No podran participar en el cribratge aquelles persones que hagin contret la covid-19 amb anterioritat, que hagin rebut les dues dosis de la vacuna o que presentin algun símptoma de la malaltia. En el darrer cas, els usuaris han de contactar amb el seu CAP.

Els cribratges massius entre la comunitat universitària catalana són una iniciativa del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i són importants per detectar casos asimptomàtics de covid-19 i trencar les cadenes de transmissió de la malaltia. El grup d’edat de 11 a 30 anys és el que en aquests moments té una major incidència de malaltia per coronavirus SARS-CoV-2 i, tot i que la majoria dels casos en aquesta franja són lleus o asimptomàtics, poden transmetre-ho a persones vulnerables del seu entorn.

És obligatori demanar cita prèvia:

Campus Bellissens dimecres 21 d’abril, de 10h a 14h. dilluns 26 d’abril, de 15h a 19h. dimecres 28 d’abril, de 10h a 14h i de 15h a 19h.

Campus Catalunya dijous 22 d’abril, de 15h a 19h. dimarts 27 d’abril, de 10h a 14h.

Campus Sescelades dilluns 19 d’abril, de 15h a 19h. dimarts 20 d’abril, de 10h a 14h i de 15h a 19h. divendres 30 d’abril, de 10h a 14h.

Campus Terres de l’Ebre dijous 15 d’abril, de 10h a 14h. dijous 29 d’abril, de 13h a 17h.