13/02/2018

Primera jornada de neurocientífiques, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Es tracta d'un espai de reflexió que ha inclòs xerrades, una taula rodona i vídeos en què destacades neurocientífiques han compartit les seves experiències

D'esquerra a dreta: Josefa Canals, Inma Pastor i Teresa Colomina.

La URV s’ha adherit aquest dilluns, 12 de febrer, a la iniciativa “Dones en Neurociència” que s’ha organitzat de forma simultània a diverses universitats de l’Estat espanyol  i que promou  la Societat Espanyola de Neurociència amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

Durant la jornada, en la qual hi ha participat estudiants i investigadores i investigadores, s’han presentat els resultats del simpòsium “Dona i Neurociència” que es va fer l’any passat a Alacant. Hi ha hagut espai per una taula rodona paral·lela amb la Universitat d’Oviedo en la qual hi han participat les investigadores Inmaculada Pastor (Directora de l’Observatori de la Igualtat?  Maria Teresa Colomina (grup de recerca Neurolab)  i  Josefa Canals (grup de recerca Nutrició i Salut Mental). La jornada ha acabat amb un seguit de xerrades i vídeo conferències al voltant de la valoració conductual en nounats i els efectes a curt i a llarg termini d’una exposició postnatal al pesticida clorpirifós, entre altres.

Laia Guardia i Pia Basaure donant la benvinguda als assistents a la jornada.

A Tarragona, la Jornada ha estat organitzada pel Departament de Psicologia i pel Centre de Recerca en Avaluació i Mesura de la Conducta (CRAMC) de la URV, juntament amb els grups de recerca en Neurocomportament i Salut (Neurolab) i el grup Nutrició i Salut Mental, amb l’ajut de l’Observatori de la Igualtat de la Universitat.