25/11/2019

En funcionament el Protocol de prevenció i actuació en l’àmbit de violències masclistes i contra LGTBI

Els estudiants que es trobin en una situació que atempti contra la seva dignitat o integritat poden adreçar-se a l'Observatori de la Igualtat

Fragment de la il·lustració d'Alina Ballester per a la campanya de difusió del Protocol de prevenció i actuació en l'àmbit de les violències masclistes i contra LGTBI que afecti a l'estudiantat de la URV.

Els estudiants de la URV tenen a l’abast el Protocol de prevenció i actuació en l’àmbit de violències masclistes i contra LGTBI. Es tracta d’un protocol que s’activa quan es produeix una situació que atempta contra la dignitat, la integritat o la llibertat dels estudiants per raó de gènere o d’orientació sexual de l’estudiant. En cas de ser víctima o bé de detectar que un company o companya ho és, i que l’autor de la conducta és membre de la URV, els estudiants poden adreçar-se a l’Observatori de la Igualtat (observatori.igualtat@urv.cat).

Un cop rebuda la queixa o denúncia, una comissió valorarà els mecanismes per intervenir i adoptarà mesures de prevenció si convé. Per a cada cas, hi haurà un membre de la comissió que donarà suport i assessorament a la persona presumptament assetjada, l’informarà sobre el funcionament del protocol i farà el seguiment.

Les violències que es contemplen en el protocol són física, psicològica, sexual i abusos sexuals, i assetjament per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

Per donar a conèixer el protocol, s’està duent a terme el curs “Violències sexuals en la universitat: reconèixer, acompanyar i repensar estratègies de resposta” adreçat especialment als estudiants. Aquest curs forma part d’un programa més ampli de la URV adreçat a la comunitat universitària i que està dins les mesures previstes al Pacte d’Estat per a la violència de gènere.

Commemoració del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones
Il·lustració d’Alina Ballester per a la campanya de difusió del Protocol de prevenció i actuació en l’àmbit de les violències masclistes i contra LGTBI que afecti a l’estudiantat de la URV.

Coincidint amb el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, que es commemora avui 25 de novembre, els membres de la Comunitat URV poden trobar una postal informativa a les consergeries i CRAI dels campus i centres. La il·lustració que protagonitza el material és una adaptació del mural que la il·lustradora Alina Ballester va fer al campus Catalunya.

D’altra banda, la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles (CRUE) ha fet públic un manifest per a l’eliminació de la violència contra la dona, que denuncia la persistència i noves formes de violència masclista i exigeix que l’eradicació de la violència de gènere sigui prioritària en l’agenda política, econòmica i social.