19/04/2022

Quatre disciplines de la URV se situen entre les millors del món segons el rànquing QS

Per quart any consecutiu la Universitat Rovira i Virgili apareix al QS World University Rankings by Subject amb quatre disciplines: Química, Enginyeria Química, Arqueologia i Medicina

Classe a l'aulari del campus Catalunya.

El QS World University Rankings by Subject 2022 estableix el rendiment de cada universitat en cinc àrees de coneixement: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals i Ciències Socials, i ha avaluat 51 disciplines acadèmiques en aquesta edició amb comparatives de prop de 1.500 universitats de tot el món. L’any passat la Universitat Rovira i Virgili va situar ja quatre disciplines al rànquing: Química, Enginyeria Química, Medicina i Arqueologia. Les tres primeres disciplines milloren posicions mentre que Arqueologia baixa lleugerament.

Química es troba en tercera posició a Catalunya i és la sisena espanyola, empatada amb tres universitats més. I també és la tercera catalana en Arqueologia, que se situa en setena posició a l’Estat espanyol. Enginyeria Química és la quarta catalana i la novena espanyola, posició que comparteix amb tres universitats més. Finalment, Medicina és la quarta catalana i ocupa l’onzena posició a l’Estat.

Disciplina Posició 2022 (total d’universitats al rànquing) Posició 2021
Química 251-300 (635) 301-350
Enginyeria Química 251-300 (412) 301-350
Arqueologia 201-230 (231) 151-200
Medicina 451-500 (671) 601-650

L’organització Quacquarelli Symonds ha fet pública l’edició 2022 del rànquing aquest dimecres. Per fer la classificació s’han utilitzat cinc indicadors. Els dos primers són enquestes globals a acadèmics i ocupadors de tot el món, en què s’avalua la reputació internacional de les institucions. Els altres tres indicadors mesuren l’impacte de la recerca a través de les citacions que reben les publicacions,  l’índex H, que mesura tant la productivitat com l’impacte (citacions) de la feina publicada per la comunitat investigadora i la col·laboració internacional. El pes que es dona a cada indicador varia en funció de la disciplina analitzada.

Per a més informació: QS World University Rankings by Subject 2022.