02/03/2021

S’investiga l’e-portafoli com a recurs didàctic als graus de Magisteri

Un equip d’investigadores de la URV mostra la utilitat d’incorporar l’e-portafoli com a recurs didàctic per al desenvolupament professional crític

Un estudi basat en la participació de 241 estudiants de la Facultat d’Educació i Psicologia indica que l’ús de la creació semi-estructurada de diaris multimèdia o e-portafolis ajuda als alumnes en el seu desenvolupament professional crític i educació emocional.

Els e-portafolis es van implementar com a activitat d’aprenentatge a la matèria curricular d’Habilitats Comunicatives del primer curs dels graus de Magisteri, fruit d’un projecte d’innovació de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la URV.

Durant l’activitat d’aprenentatge els alumnes van utilitzar diversos recursos semiòtics digitals per elaborar el portafoli digital i comunicar una sèrie de reflexions guiades, relacionades amb el desenvolupament professional crític.

L’estudi conclou que els alumnes van trobar fàcil i útil la creació dels seus e-portafolis. Tot i que consideren que l’activitat és més rellevant a nivell personal que professional, creuen que els va ajudar a adquirir les habilitats i els coneixements necessaris per a la seva vida professional futura i que el desenvolupament de reflexions els va ajudar a conèixer-se millor.

Podeu consultar la web de l’activitat.