16/05/2022

TecnATox participa en un projecte europeu per instar els governs a enfortir la regulació dels productes químics

Es tracta d'un projecte en què hi treballen prop de 200 institucions de recerca europees sota la coordinació de l’Agence Nationale de Sécurité Sanitaire

La química està present al nostre dia a dia (en l’alimentació, els envasos, l’electrònica, la roba..) i també a l’aire que respirem. Per garantir que aquests productes siguin segurs per a la salut i per al medi ambient, el grup de recerca TecnATox de la Universitat Rovira i Virgili – IISPV-CERCA participa en un projecte europeu en aquesta línia, per instar els governs a millorar-ne la regulació.

L’estudi European Partnership for the Assessment of Risks from Chemicals (PARC) té una durada de set a¡nys, està coordinat per l’Agence Nationale de Sécurité Sanitaire (ANSES) i hi treballen prop de 200 institucions de 45 països clau en l’àmbit de la investigació a tot Europa. A l’Estat espanyol, el grup TecnATox participa a l’estudi com a entitat afiliada de l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) i és el que ha rebut més fons per part de la Comissió Europea, responsable del finançament. El coordinador del projecte al grup Tecnatox és l’investigador Vikas Kumar.

L’investigador Vikas Kumar coordina aquest projecte a la URV.

PARC s’emmarca dins del programa Horitzó Europa, que té com a objectiu assolir un impacte científic, tecnològic, econòmic i social de les inversions de la Unió Europea en l’àmbit de la I+D. El projecte té un pressupost de 400 milions d’euros, la meitat dels quals estan finançats per la Unió Europea.