09/06/2022

Tres investigadores de la URV, entre les 100 científiques més destacades que fan recerca a l’Estat Espanyol

Rosa Maria Marcé, Mònica Bulló i María José Figueras formen part d'aquest rànquing publicat per primer cop pel CSIC, en el que s'ha tingut en compte la qualitat de la recerca de prop de 5.000 dones

El CSIC ha publicat la primera edició del Rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres que treballen a universitats i altres institucions de recerca de l’Estat espanyol, segons les dades extretes dels seus perfils públics personals a Google Scholar. Tres investigadores de la URV estan entre les cent primeres dones que formen part d’aquesta classificació, que ha inclòs unes 5.000 científiques. Són Rosa Maria Marcé, del Departament de Química Analítica i Química Orgànica; Mònica Bulló, del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, i María José Figueras, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques i actual rectora en funcions. Les tres investigadores es troben entre les quinze primeres si es tenen en compte les dones que fan recerca a universitats catalanes.

El rànquing està ordenat en primer lloc segons l’índex h, i en segon lloc pel nombre de citacions. L’objectiu d’aquesta classificació és incrementar la visibilitat de les investigadores i la seva tasca a través de Google Scholar, un motor de recerca de Google especialitat en buscar contingut cientifico-acadèmica.