13/09/2019

Un espectacle sobre la taula periòdica dona el tret de sortida a la Nit Europea de la Recerca

L'activitat, organitzada per la Facultat de Química i la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV, ha aplegat prop de 300 persones a la plaça Corsini de Tarragona

Experimentar amb elements químics, descobrir les seves curiositats i discutir sobre quin és el millor sistema per ordenar-los ha estat el fil conductor d”Els secrets de la taula periòdica”, un espectacle divulgatiu protagonitzat per les investigadores del Departament de Química Física i Inorgànica Anna M. Masdeu i Mar Reguero -en el paper de la Dra. Black i la Dra. White- i pel quimic i dívulgador de la URV Víctor Molina, interpretant el personatge del Becari Precari. L’espectacle s’ha fet divendres 13 a la plaça Corsini de Tarragona com a activitat prèvia a la Nit Europea de la Recerca, que es fa els dies 27 i 28 de setembre, i emmarcada en l’Any Internacional de la Taula Periòdica.

Durant aproximadament una hora els personatges han explicat de forma divertida davant prop de 300 persones com es va arribar a la taula periòdica vigent a l’actualitat, creada fa 150 anys pel químic rus Dmitri Mendeléiev. El públic, infantil i adult, també ha pogut experimentar amb diversos elements químics dalt de l’escenari.

L’espectacle Els secrets de la taula periòdica ha estat organitzat per la Unitat de Comunicació de la Ciència i la Facultat de Química, amb la col·laboració del Mercat Central de Tarragona.