23/05/2022

Un estudi analitzarà com beneficia a pacients amb sarcopènia l’ús d’un oli d’oliva verge ric en polifenols en combinació amb un prebiòtic

Es necessiten persones voluntàries d’entre 60 i 74 anys que pateixin aquest trastorn, que es caracteritza per la pèrdua de força i massa muscular

La sarcopènia és una malaltia que es provoca una pèrdua degenerativa de força i massa muscular. Es calcula que la pateixen entre el 13 i el 24% de les persones entre 65 i 70 anys i arriba al 50% a partir dels 80 anys. L’activitat física juntament amb la dieta i la suplementació d’alguns aminoàcids poden ajudar a retardar l’aparició dels símptomes. Ara, el grup de recerca Nutrició Funcional, Oxidació i Malalties Cardiovasculars (NFOC-Salut) de la Universitat Rovira i Virgili busca 135 persones voluntàries per participar en un estudi que té per objectiu trobar elements a la dieta i suplements alimentaris que puguin ser beneficiosos en el tractament de la malaltia.

L’estudi avaluarà quins efectes beneficiosos sobre la sarcopènia pot tenir el consum d’oli d’oliva verge ric en compostos fenòlics de forma aïllada o en combinació amb la suplementació d’un prebiòtic. Els voluntaris han des ser homes i dones d’entre 60 i 74 anys i estar diagnosticats de sarcopènia o tenir pèrdua de força muscular, dificultat per pujar o baixar escales, caminar amb dificultat a velocitat ràpida, debilitat a les cames o que hagin patit alguna caiguda

A les persones que hi participin se’ls farà un seguiment de 24 setmanes, temps durant el qual hauran de seguir unes recomanacions nutricionals i d’activitat física concretes. El grup investigador observarà mitjançant un seguiment clínic els efectes de consumir oli d’oliva ric en compostos fenòlics i també del prebiòtic. En tot el temps que duri el seguiment es faran cinc visites presencials i tres consultes telefòniques, en les que es farà un seguiment de la dieta, de l’activitat física i del consum dels productes, així com una analítica sanguínia i una mostra d’orina i de femta.

Les persones voluntàries també participaran en una sèrie de sessions prèvies de co-creació del material pel seguiment de la dieta i de l’activitat física, amb l’objectiu d’aconseguir un millor seguiment. Totes les visites es faran a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili (URV), situada al carrer de Sant Llorenç de Reus, i al Centre MQ situat al costat.

Les persones interessades en participar-hi es poden inscriure com a voluntàries o consultar els seus dubtes per correu electrònic o al telèfon 629 351 124.