15/02/2018

Un total de 150 alumnes de batxillerat, al Dia de la Ciència del campus ebrenc

Hi han participat els instituts Joaquín Bau i Cristòfol Despuig de Tortosa i l'institut de Roquetes i se'ls han programat sis tallers

Alumnes de batxillerat de les Terres de l'Ebre muntant una antena amb espaguetis i núvols de sucre dins el taller com arribar a ser un bon directiu

Un total de 150 alumnes de segon de batxillerat dels instituts Joaquín Bau i Cristòfol Despuig de Tortosa, i l’IES Roquetes han participat aquest matí en una nova edició del Dia de la Ciència al campus Terres de l’Ebre. En total se’ls han programat sis tallers de 50 minuts cadascun, tres adreçats als estudiants del Batxillerat de Ciències i Tecnologia, i tres als d’Humanitats i Ciències Socials.

Donar a conèixer com s’ha de realitzar de forma correcta la tècnica de rentat de mans, com poden experimentar amb robots i l’estimulació dels sentits a través de la vista, l’olfacte i el gust han estat els tallers programats dins la branca científica. Dins el taller com arribar a ser un bon directiu se’ls ha proposat als alumnes construir diversos vaixells de paper i una antena amb espaguetis i núvols de sucre, un taller especialment adreçat als futurs estudiants d’ADE que fomenta el treball en equip i com construir un producte amb el mínim cost i els màxims beneficis. Aquest juntament amb el de les eines de la prehistòria i un altre al voltant de l’aprenentatge han estat els tallers programats per a la branca d’humanitats.

El taller de l’estimulació dels sentits s’ha impartit al laboratori del campus ebrenc

L’objectiu d’aquesta activitat és apropar i difondre la ciència entre els estudiants de Batxillerat de diferents instituts ebrencs a través de tallers dissenyats pels investigadors de la URV que pretenen divulgar i acostar la recerca que es realitza a la universitat d’una manera lúdica i entenedora, i així  contribuir a fomentar  les vocacions científiques entre aquells estudiants que estan a punt d’accedir al sistema educatiu superior. És una manera d’obrir-los les portes de la universitat i motivar-los a participar directament en els reptes científics. Al mateix temps que tenen una primera presa de contacte amb els coneixements que es poden adquirir als ensenyaments de grau que ofereix la URV.

Carme Güell, parlant dels insectes com a part de la dieta.

Unes activitats pràctiques que s’han complementat amb la xerrada El futur de la nostra dieta: els insectes, a càrrec de Carme Güell, professora d’Enginyeria Química de la URV.