14/12/2016

Unes jornades mostren als estudiants de secundària la recerca sobre cultura ibèrica que es fa a la URV

El Grup de Recerca Seminari de Protohistòria i Arqueologia (GRESEPIA) de la URV i l'empresa derivada de la Universitsat IBER, Arqueologia, Patrimoni i Turisme SL han organitzat, entre els dies 12 i 19 de desembre, unes jornades de cultura ibèrica per mostrar als estudiants de secundària de l'IES Jaume I de Salou. Es tracta d'una iniciativa didàctica en què es mostren quins són els aspectes fonamentals de la recerca històrica i arqueològica que es desenvolupa a la Universitat

Estudiants de l'IES Jaume I de Salou, durant un dels tallers.

En les jornades, en què intervenen investigadors del GRESEPIA i Meritxell Blay, professora de l’IES Jaume I, s’imparteixen quatre tallers diferents en els ensenyaments de 4rt d’ESO, 1er i 2on de Batxillerat.

Es tracta d’una iniciativa didàctica que s’emmarca en el projecte finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) “Los Íberos al Descubierto” i cofinançat per l’empresa derivada la URV, IBER. Arqueologia, Patrimoni i Turisme SL.

diloli 1
Els materials didàctics estan pensats per a que els alumnes puguin experimentar.

Els quatre tallers didàctics estan elaborats amb materials de primera qualitat i amb l’objectiu de difondre i socialitzar la recerca arqueològica i històrica centrada en la cultura ibèrica. Aquestes activitats es poden realitzar a l’aula amb l’ajuda de dossiers, tant per alumnes com professors, i amb materials de primera qualitat pensats per a que els estudiants puguin experimentar i aprendre els conceptes fonamentals sobre tècniques de recerca històrica i arqueològica.

L’experiència amb l’IES de Salou és una prova pilot a partir de la qual aquesta iniciativa s’anirà perfeccionant per tal d’oferir-la a tots els centres d’ensenyament secundari que vulguin aprofundir sobre la cultura ibèrica.