02/05/2023

Uns 200 alumnes de secundària segueixen la ruta científica sobre Lluís Pons d’Icart

Aquesta activitat teatralitzada per donar a conèixer el personatge s'ofereix a instituts de la demarcació i aquest dissabte 6 de maig s'obre a la ciutadania de forma gratuïta amb inscripció prèvia

Va ser considerat el precursor de l’arqueologia moderna, però la seva vida, la seva recerca i el seu llegat no és prou conegut a la ciutat que el va veure néixer. Lluís Pons d’Icart va ser un home del Renaixement i va estudiar lleis, però la seva passió eren les pedres. Per això es va dedicar a documentar, mesurar i descriure la ciutat romana. Descobrir la història d’aquest personatge il·lustre que va assentar les bases d’una disciplina -l’arqueologia- que encara no tenia nom, és l’objectiu d’aquesta activitat divulgativa. Des de la passada setmana i fins divendres, uns 200 estudiants d’ESO i Batxillerat de la demarcació segueixen la ruta teatralitzada que dona a conèixer aquest personatge. Aquest dissabte 6 de maig s’ha organitzat una ruta oberta i gratuïta per a la ciutadania. La iniciativa està organitzada per la Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la URV, ComCiència.

Lluís Pons d’Icart, nascut a Tarragona cap al 1520, va escriure un compendi de les epigrafies que hi havia a la ciutat i que en molts casos es reaprofitaven com a material de construcció. Tabmé va estudiar les restes dels monuments de Tàrraco que havien quedat oblidades i desdibuixades sota la ciutat medieval. La ruta descobreix la història d’aquest personatge il·lustre, que va reivindicar i documentar la grandesa de Tàrraco. Durant la visita es recorren espais monumentals de la ciutat, com l’Amfiteatre i el Circ, i permet entendre també el context històric en què va viure el protagonista: l’època del Renaixement, el Concili de Trento, la Contrareforma i la revolució científica, però també uns anys en què a la costa sovintejaven els atacs pirates.

Les persones interessades en inscriure’s a la ruta oberta que s’ha organitzat dissabte 6 de maig a les 11h han d’escriure un correu electrònic a comciencia@urv.cat. L’aforament és limitat i per ordre d’inscripció. Aquesta iniciativa, pensada per a estudiants i públic general, ha rebut el suport de la Diputació de Tarragona.