06/05/2021

La URV Solidària donarà 5.000 euros per lluitar contra l’emergència covid a l’Índia

L’ajut es farà en forma d’aportació a la campanya "Oxigen per a l'Índia" de la Fundació Vicente Ferrer, que sol·licita suport econòmic per a un generador d’oxigen per al seu hospital a Bathalapalli

Personal sanitari de l'Hospital de Bathalapalli. Imatge de la Fundació Vicente Ferrer.

La Comissió URV Solidària ha acordat fer una aportació de 5.000 euros del fons per a l’ajut internacional humanitari a la Fundació Vicente Ferrer, per donar suport a la ONG davant l’emergència sanitària que viu l’Índia degut a la pandèmia del coronavirus.

Joan Fuster, tècnic de la URV Solidària, de l’Oficina de Compromís Social de la Universitat, ha explicat que els motius per fer aquest donatiu són “l’enorme magnitud” de la crisi sanitària al país asiàtic, on el nombre de contagis diaris està al voltant de 300.000 persones. “En un país on les infraestructures sanitàries són deficitàries i una bona part de la seva població viu en condicions de pobresa extrema, aquesta pandèmia està produint efectes devastadors, requerint ajuda humanitària internacional de forma immediata”.

Un dels problemes més urgents és la manca d’oxigen a tota l’Índia, atès que la demanda s’ha incrementat de manera exponencial. Per això, la Fundació Vicente Ferrer sol·licita ajut econòmic per a un generador d’oxigen a l’Hospital de Bathalapalli, que gestiona l’ONG i que dona servei a pacients de covid derivats del govern. És un projecte valorat en 88.000 euros i la URV Solidària anima a la comunitat universitària a fer aportacions individuals per col·laborar en aquesta acció.

Podeu consultar la web de donacions per l’Hospital de Bathalapalli a la web de la Fundació Vicente Ferrer.