15/07/2021

Vuitanta joves han participat a les activitats científiques de l’EstiURV

Aquest divendres es posa el punt i final als quatre cursos d’una setmana de durada en què hi han participat alumnes des de quart d’ESO a primer de batxillerat. Segueix actiu fins a final de juliol el Campus físico-matemàtic amb més de 150 inscrits

Una imatge del curs La química dels aliments, amb els alumnes connectats des de casa.

EstiURV i el Campus físico-matemàtic han estat les propostes de formació científica que per segon any s’han organitzat en versió en línia durant aquest juny i juliol i que tenen l’objectiu d’ampliar els coneixements dels estudiants i despertar vocacions científiques i professionals.

El programa EstiURV que acaba aquest divendres ha ofert quatre dels cinc cursos programats, d’una setmana de durada. Els cursos han estat: Introducció al dibuix tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D, on s’han ofert conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria; el curs d’Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador; el curs Phyton, juguem? en què han après a programar desenvolupant petits jocs i, finalment, el curs sobre La química dels aliments del que se n’han fet dues edicions. Hi ha participat 80 alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat.

Campus físico-matemàtic

Després de l’èxit de l’any passat enguany s’ha organitzat una segona edició del campus de física i matemàtiques que consisteix en 12 xerrades sobre temes d’interès com són el magnetisme, la física quàntica, la superconductivitat, la física estadística, la simetria, la codificació de la informació, la dinàmica de les galàxies, la intel·ligència artificial i la detecció de gasos amb materials semiconductors assistits per llum , entre d’altres. Estan impartides per investigadors i investigadores de la Universitat que estan treballant en aquests temes. Les sessions van començar el 22 de juny i acabarà el 29 de juliol i hi participen més de 150 joves d’arreu dels Països Catalans.