30/06/2014

120 estudiants de secundària de tot l’Estat participen en la quarta edició dels Campus Científics d’Estiu

L'objectiu és facilitar als estudiants una aproximació a la ciència, a la tecnologia i a la innovació, a través de tallers formatius i d'activitats culturals i lúdiques

Aquest dilluns s'ha fet l'acte d'inauguració dels Campus Científics d'Estiu 2014.

Per quart any consecutiu, la Universitat Rovira i Virgili participa en l’organització dels Campus Científics d’Estiu, un programa dirigit als estudiants de 4t d’ESO i 1r de batxillerat matriculats en centres escolars espanyols. El programa està impulsat pel Ministeri d’Educació i la FECYT, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, i hi prenen part universitats de tot l’Estat que pertanyen a 16 Campus d’Excel·lència Internacional.

Aquest dilluns ha arribat a Tarragona el primer grup de 30 alumnes de primer de batxillerat que, durant una setmana, faran un dels tallers que es realitzaran aquest juliol al campus Sescelades de Tarragona. L’objectiu dels Campus Científics d’Estiu és facilitar als estudiants una aproximació a la ciència, a la tecnologia i a la innovació. A les activitats científiques hi prenen part un total de 120 alumnes, que estan guiats per professors universitaris i d’ensenyament secundari.

Els tallers que han començat aquest dilluns són:

• H2 Creative Junior. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ)
  • Química per un món més sostenible. Facultat de Química
  • Prehistòria i evolució humana. Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES)
  • TIC-TAC Robot. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) / Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (DEEEA)
Fotografia de grup dels alumnes de batxillerat que participen al primer torn dels Campus d'enguany.
Fotografia de grup dels alumnes de batxillerat que participen al primer torn dels Campus d’enguany.

Els Campus Científics d’Estiu s’organitzen en quatre torns d’una setmana cadascun i, durant la seva estada, els estudiants poden participar en un dels quatre tallers que s’han dissenyat. A més, s’han preparat activitats culturals i lúdiques. Els joves viuen en un entorn universitari i d’investigació amb estudiants de diferents comunitats autònomes.

Els primers 30 estudiants han arribat diumenge i han començat els tallers el dilluns 30 de juny. Són alumnes de primer de batxillerat provinents de centres de secundària de tot l’Estat, que viuen una experiència científica única. Treballen en equip i al costat de professors i investigadors que els ajuden a potenciar les seves capacitats en l’àmbit científic. Els alumnes prenen part també en una jornada d’innovació que s’organitza des de l’Innovation Hub, durant la qual se’ls ensenyen noves maneres d’afrontar i solucionar reptes.

Aquest és el quart any que la URV participa en aquest projecte, en què participen universitats de tot l’Estat que pertanyen a 16 Campus d’Excel·lència Internacional. Per tal d’optar a una de les places disponibles, els candidats han de tenir una nota mitjana igual o superior a 7,5 en el curs acadèmic 2012-13.