17/05/2016

141 estudiants xinesos reben el diploma de final d’estudis 2015-16 a la URV

Els joves, procedents de nou universitats de Xina i Taiwan, han estat els protagonistes de l'acte d'entrega dels diplomes. És el final d'aquesta experiència personal fora del seu país, que els ha possibilitat conèixer una altra cultura. El nombre d'estudiants xinesos que venen a la URV ha anat creixent i els seus estudis s'han anat diversificant

Els 141 estudiants de Xina que han fet part dels seus estudis a la URV han rebut el dimarts, 17 de maig a migdia a l’Aula Magna del campus Catalunya. els diplomes de final del curs. D’ells, 108 han fet el 3r curs dels seus estudis a la URV seguint el Curso universitario de Lengua española: Español y Cultura / Español y Negocios; 30 ha fet el 4t  curs, seguint el Curso universitario de Especialización en Lengua Española: Español y Cultura / Español y Negocios, i 3, estudis de Comerç.

Procedeixen de nou universitats de Xina i Taiwan. De Xina, són: Beijing City University (BCU, Binhai School of Foreign Affairs, Tianjin Foreing Studies UniversitY (TIFSU), Changzhou University, Universidad de Lenguas Extranjeras de Dalian (DLUF), Zhejiang International Studies University, Jilin Huaqiao Foreign Languages Institute i Yunan Normal University. De Taiwan, és Wenzao Ursuline University of Langages.

diplestudxinesos161

En l’acte han estat presents el degà de la Facultat de Lletres, Josep Sànchez Cervelló, la directora del Centre d’Estudis Hispànics, Esther Forgas; la directora del Centre de Formació Permanent (Fundació URV) Charo Romano i la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colón. Hi ha assistit també el professorat, i quatre representants dels alumnes han fet parlaments representant el seus companys, de 3er, 4rt curs, màster i doctorat;  i un grup de 4t curs ha representat una peça de teatre escrita per ells mateixos i basada en el conte de “La sireneta”, de l’escriptor danès Hans Christian Andersen, en la qual també han cantat.

diplestudxinesosteatre16

La directora del Centre d’Estudis Hispànics ha agraït a la quarantena de professors que participen en els programes acadèmics la seva dedicació des que van arribar els primers estudiants de Xina. Es van haver de dissenyar de nou els continguts acadèmics d’acord amb les necessitats formatives dels alumnes i es van adaptar didàcticament a l’aula; i amb el temps, s’han anat diversificant.

En aquest curs es compleix el 10è aniversari de la primera promoció d’estudiants xinesos a la URV. En el curs 2005-06 es van desplaçar els primers disset estudiants xinesos a la URV.

El Centre d’Estudis Hispànics coordina l’oferta formativa d’espanyol per a estrangers i la Fundació URV gestiona la seva estada a la Universitat. L’any 2011, el programa formatiu de la URV per a estudiants xinesos el premi Vicens Vives a la Qualitat Docent de la Generalitat de Catalunya i el premi a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV.