13/04/2018

La URV participa al Fòrum Trics amb tallers científics i premis als millors treballs de recerca

Els Premis URV reconeixen els resultats de sis alumnes dels àmbits de les humanitats i ciències socials, ciències i tecnologia

Un dels tallers sobre el funcionament de vehicles amb hidrogen.

Més de 2.400 estudiants de segon de batxillerat i de Cicle Formatiu de Grau Superior de 38 centres educatius han passat per la XII edició del Fòrum TRiCS els dies 12 i 13 d’abril al Complex Educatiu de Tarragona. Es tracta d’unes jornades organitzades pel Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès conjuntament amb l’Associació d’Empresarial Química de Tarragona (AEQT)  en els quals els alumnes i els professors intercanvien experiències. La URV hi ha col·laborat impartint tallers i donant els Premis URV, que guardonen el millors treball de recerca.

Imatges d’alguns dels tallers que la URV va portar al Fòrum sobre arquitectura i la internet de les coses.

En total van presentar-se 230 treballs, dels quals sis han rebut el Premi URV. Els guanyadors de la dotzena edició del Fòrum TRiCS en l’àmbit de les Humanitats i les Ciències Socials han estat, en primer lloc, Dèlia Foz (Institut Gabriel Ferrater de Reus) per “Ca l’Estudiant”; en segon lloc Lluna Fabregat (Institut Torreforta) per “La Batalla de l’Ebre, una infància enterrada entre Pàndols i Cavalls”,  i en tercer lloc Laura Carreto (Institut Pons d’Icart) pel treball “La momificació a l’antic Egipte. La investigació a través de la imatge mèdica. Els exemples dels museus de Catalunya”. En  l’àmbit de la ciència i la tecnologia el primer premi ha estat per Àlex Munté, (Institut Fontanelles) pel treball “Cossos celestes o asteroides”; en segon lloc ha quedat classificat Pere Marsillach, (Institut Baix Camp)  pel treball “Gustar o no gustar. Aquesta és la qüestió”, i en tercer lloc Roger Montané (Institut d’Altafulla) pel treball Chembot . Disseny i construcció d’un sistema automàtic per la preparació de materials mitjançant la coprecipitació”. El primer premi és un ajut de 1.500 euros per pagar la matrícula de la universitat, en cas que iniciïn el grau a la URV, i 200 euros per al centre educatiu de cada estudiant. Els segons i tercers premis estan dotats amb ajuts a la matrícula de 800 i 500 euros respectivament.

Els tres guanyadors de l’àmbit de ciència i tecnologia.
Les tres guanyadores de l’àmbit d’humanitats.

El Fòrum TRiCS ha tractat temes de l’àmbit de les humanitats i ciències socials el dijous, i el divendres 13  ha estat el torn de la ciència i la tecnologia. Així, al llarg dels dos dies els alumnes han presentat els treballs de recerca candidats als Premis URV, i han participat dels tallers impartits pel professorat de la universitat, com ara “Simulació d’un judici”, de la Facultat de Ciències Jurídiques, el taller de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química “Impressió en 3D: imprimim un bolígraf”, i el taller “Geolocalitza’t” de la Facultat de Geografia.