05/02/2018

Alumnes de l’Institut Roseta Mauri i del Col·legi Sagrat Cor, a la final estatal de FIRST LEGO League

Han estat els equips guanyadors de la setena edició de FIRST LEGO League (FLL) organitzada per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la URV aquest dissabte a firaReus

La setena edició de la FIRST LEGO League Tarragona-Reus ha comptat amb la participació de 30 equips procedents de 22 escoles, la majoria de  la demarcació de Tarragona. En total aquesta edició ha comptat 300 joves de 10 a 16 anys que han competit a la FLL sènior i uns altres 120 de 6 a 9 anys a la fase júnior.  Els alumnes han hagut de fer front als reptes de disseny i programació de robots i a d’altres relacionats amb la temàtica d’aquesta edició. L’esdeveniment té l’objectiu de promocionar els valors de la ciència i la tecnologia a través de la diversió i el treball en equip. El repte de l’edició d’enguany  s’ha denominat “Hydro Dynamics” i ha consistit  en la recerca sobre el cicle humà de l’aigua.

Els alumnes de l’Institut Roseta Mauri de Reus, guanyadors del primer premi.
El segon premi de la First Lego League ha estat per l’equip del Col·legi Vedruna Sagrat Cor de Tarragona.

Aquesta competició s’estructura en tornejos classificatoris en diferents localitats i fases finals. En la fase local celebrada aquest dissabte, el primer premi, de la Fundació Scientia, ha estat per l’equip Lego Legacy de l’Institut Roseta Mauri de Reus. El segon premi, de la URV, ha anat a parar a mans de l’equip Aquaservers, del Col·legi Vedruna Sagrat Cor de Tarragona.  Els dos equips competiran a la fase estatal que es farà el proper 10 i 11 de març a Logronyo.

També s’han endut altres premis especials els equips de l’Escola Elisabeth de Salou, el Col·legi Mare de Déu del Carme de Tarragona, l’Escola Mare de Déu del Lledó de la Pobla de Mafumet, l’Institut Francesc Vidal i Barraquer de Tarragona, l’Escola Doctor Alberich i Casas de Reus i l’Escola La Parellada de Santa Oliva, que s’ha endut també el premi al millor entrenador.

Els 30 equips han defensat davant d’un jurat un projecte científic que han treballat en grup, amb el suport d’un tutor. En aquesta edició, el repte s’ha anomenat “Hydro Dynamics” i ha consistit  en la recerca sobre el cicle humà de l’aigua per tal de saber on i com trobar-ne, transportar-la, fer-la servir i com disposar-ne. A banda, can haver de fer proves i demostracions pràctiques amb un robot construït i programat per ells mateixos.

Un grup d’alumnes durant la presentació del projecte.

LEGO League és un concurs que convida els joves d’entre 10 i 16 anys a descobrir la diversió i l’emoció de la ciència i la tecnologia, fomenta les vocacions científiques i tecnològiques i promou els valors del treball en equip i la capacitat emprenedora. I com en l’edició anterior, s’ha organitzat paral·lelament la Junior FIRST LEGO League, en la qual més de 120 nens, d‘escoles diferents i repartits en 21 equips han hagut de buscar solucions a través de la imaginació. Els més petits han resolt el desafiament amb el disseny d’una maqueta LEGO i un pòster il·lustratiu que mostra tot el que han après.

La majoria dels equips participants a la FLL Reus-Tarragona ja han superat una fase prèvia, les anomenades MicroFLL. Es tracta de tornejos interns que s’han organitzat a  les pròpies escoles quan tenen més equips dels que poden participar a la fase local. Per aquesta edició, set escoles han organitzat una microFLL entre els mesos de desembre i gener per tal escollir els equips que els representaran el proper 3 de febrer. Si es tenen en compte tots els joves que han participat en aquesta fase prèvia, en total participen en aquesta edició 1.150 joves de les comarques de Tarragona.