30/04/2019

Carlos Sánchez guanya la final local del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”

El doctorand representarà la URV a la final catalana que es farà el 4 de juny a Barcelona. Álvaro Javier Cruz y Javier Francisco Arenas han rebut el segon i tercer premi, respectivament

El doctorand de la URV i de l’IPHES Carlos Sánchez ha guanyat la final local del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”, que s’ha fet aquest matí a la sala de graus de l’ETSE/ETSEQ. El segon lloc ha estat per a Álvaro Javier Cruz, que fa el seu doctorat en el programa de Nutrició i Metabolisme i el tercer classificat ha estat Javier Francisco Arenas, doctorand de Dret Ambiental. El primer classificat, a més, serà el candidat que representarà la URV a la final catalana del concurs, que es farà el 4 de juny a Barcelona, on competirà amb representants d’altres universitats catalanes. En aquesta final local han participat un total de sis concursants, dels quals tres han estat premiats amb 750, 500 i 250 euros, respectivament.

Contribuir a entendre el comportament de l’espècie humana Homo neardenthalensis i quin era la seva relació amb l’entorn a través de l’estudi de les dents dels animals que caçaven és un dels objectius de la tesi que Carlos Sánchez ha exposat durant el concurs. Aquesta recerca, que fa en el marc del programa de doctorat Erasmus Mundus en Quaternari i Prehistòria, l’ha condensat en un monòleg de menys de 4 minuts que l’ha fet guanyador del primer premi.

Álvaro Javier Cruz ha rebut el segon premi.

En segon lloc ha quedat Álvaro Javier Cruz, que fa la teva tesi en el programa de doctorat de Nutrició i Metabolisme, que se centra en obtenir arguments científics sobre el consum de productes de proximitat, especialment dins del PECT-Nutrisalt, començant per l’elaboració d’una base de dades de la composició en polifenols que tenen els fruits secs i les fruites i verdures que es produeixen al Camp de Tarragona.

El tercer premiat ha estat Javier Francisco Arenas, que fa la seva recerca en el programa de Dret Ambiental, i ha parlat sobre la relació entre els drets humans i els discursos sobre el desenvolupament sostenible.

Javier Francisco Arenas ha estat el tercer premiat.

El jurat que ha decidit els finalistes ha estat composat pel director de l’Escola de Doctorat Josep Ribalta: la investigadora del Departamentde Dret Públic Neus Oliveras; la investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, Anna Ardévol. També l’han format Joan Rioné, membre de l’Aula de Teatre de la URV i Esteve Giralt, periodista que treballa per a La Vanguardia i Rac 1. El jurat ha valorat diversos aspectes de l’exposició, com ara la comprensió, el contingut o l’estructura del monòleg.

Foto de grup del jurat i els concursants.

A la final interuniversitària del concurs, que es farà el 4 de juny a Barcelona, s’atorgaran tres premis a les millors representacions, dotats en 3.000, 2.000 i 1.000 euros, respectivament.