10/10/2022

Castells de Ciència, seleccionat com a projecte destacat de divulgació científica

Ha estat la proposta millor valorada d'entre les 33 que es van presentar a la trobada d'Unitats de Cultura Científica i de la Innovació Comcired, que es va fer els dies 6 i 7 d'octubre a la Universitat de La Laguna

La iniciativa de divulgació científica Castells de Ciència ha estat seleccionada com a projecte destacat durant la trobada d’Unitats de Cultura Científica i de la Innovació que els dies 6 i 7 d’octubre va tenir lloc a la Universitat de La Laguna. El projecte, impulsat per la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV de la Universitat Rovira i Virgili (ComCiència) i la Càtedra per a l’Estudi del Fet Casteller, ha estat el millor valorat d’entre els 33 que s’hi van presentar a aquest congrés, organitzat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Comcired és una un punt de trobada de professionals de la comunicació científica de l’Estat espanyol que té com a objectiu l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques en matèria de divulgació. Amb aquestes jornades es contribueix a posar en valor la ciència que s’explica des de les Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I) que componen aquesta xarxa de la qual la URV en forma part a través de la ComCiència. A la trobada d’aquest any han participat 120 persones de 67 UCC+I i ha estat l’edició més multitudinària de les que s’han fet fins ara.

El projecte Castells de Ciència té per objectiu fer divulgació científica a partir d’un fenomen cultural, multitudinari, arrelat al territori i reconegut tradicionalment, com són els castells. La iniciativa consta de vídeos, textos, pòsters i intervencions efímeres, a més d’un cicle de xerrades sobre ciència i castells. Investigadores i investigadors de la URV participen en totes les accions que s’han fet fins ara i en les que es faran durant el proper any, aportant el seu coneixement científic i avalant els continguts divulgatius.La iniciativa rep el finançament de la FECYT i l’empresa Repsol, a més de la col·laboració dels ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls.