19/01/2018

Desxifrar l’ADN del cacau, nou taller científic a la Biblioteca Pública de Tarragona

L'experiment, conduït per la investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia Katherine Gil, forma part del cicle La ciència de la xocolata, per fomentar les vocacions científiques, especialment entre les noies

La investigadora Katherine Gil, observant l'ADN del cacau aconseguit després de l'experiment.

Què són les cèl·lules, com és el seu nucli, quina informació conté l’ADN… són alguns dels conceptes que la investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV, Katherine Gil, va explicar als nens i nenes que dijous 19 de gener van assistir a un nou taller del cicle La ciència de la xocolata, que es fa a la Biblioteca Pública de Tarragona el tercer dijous de cada mes.

Aquests conceptes teòrics van servir per entrar de ple a la part pràctica del taller: extreure l’ADN de les llavors del cacau, que era l’objectiu de la sessió. Vestits amb bates blanques i protegits amb guants de làtex, els nens i nenes van ajudar a triturar les llavors del cacau i posar dins la probeta els ingredients necessaris fins que van aconseguir veure l’ADN.

La proposta, inclosa dins del cicle La ciència de la Xocolata, té l’objectiu de despertar l’interès per la ciència entre els nens i especialment entre les nenes, i per això els tallers els imparteixen investigadores que fan recerca a la Universitat Rovira i Virgili i l’ICIQ, que organitzen la iniciativa, que està cofinançada per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.