14/02/2018

El doctorand Carlos Sánchez es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2018

Fa el doctorat a la URV i a l’IPHES sobre els tipus d'assentaments de l'Homo neanderthalensis a través de l'estudi de l'estacionalitat de les seves ocupacions

Carlos Sánchez, guanyador de la cinquena edició del concurs durant el seu monòleg que s’ha emportat també el premi del públic.

Carlos Sánchez ha estat un dels 12 investigadors seleccionats dels 71 que es van presentar per participar al concurs de monòlegs científics FameLab 2018. La seva intervenció durant tres minuts tractava de l’estudi per conèixer el comportament en els assentaments dels Neandertals. El jurat ha destacat les “grans habilitats comunicatives dels concursants per explicar, en tres minuts i de forma entretinguda”, els diversos temes que s’han presentat en vídeo per accedir a la semifinal del concurs. El Carlos participarà a la semifinal que es farà a Saragossa el dia 6 d’abril, en un acte al Centre Cultural CaixaForum presentada per l’humorista Luis Ladorrera.

El jurat que avaluarà els semifinalistes està integrat per representants del món de la ciència i la comunicació i valorarà les actuacions tenint en compte el contingut i la claredat del monòleg, així com el carisma de l’aspirant. Dels 12 concursants, vuit es classificaran a la final espanyola, que es disputarà a Madrid, i d’aquí sortirà el guanyador, que representarà Espanya a la final internacional Cheltenham Science Festival, que es farà al juny al Regne Unit.

Carlos Sánchez va ser el guanyador del concurs “Vols saber què investigo?“, que la URV va organitzar el 15 de novembre al Teatre Bartrina de Reus en el marc de la Setmana de la Ciència 2017, on va presentar un altre monòleg . És el tercer cop que un doctorand de la URV es classifica per aquest certamen.

El seu projecte de tesi titulat “Paleoecologia Neandertal al Paleolític mitjà del nord d’Espanya: anàlisi conjunta de micro-desgast dental i ciment-cronologia”, el  prepara a la Universitat Rovira i Virgili i a l’Institut Català de Paleocologia Humana i Evolució Social (IPHES) sota la direcció de l’investigador ICREA a l’IPHES, Florent Rivals.

Famelab

Famelab és un concurs de monòlegs científics que va néixer l’any 2005 d’una idea original del Festival de Cheltenham, que té per objectiu fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents de la ciència a través d’un format innovador com és el monòleg científic.

A l’Estat espanyol l’organitzen la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i el British Council, amb la col·laboració de l’Obra Social ”la Caixa”. Actualment es celebra a més de 30 països d’Europa, Àsia, Àfrica i Estats Units, i ja són més de 8.000 els investigadors de tot el món que han participat en alguna de les seves edicions.