18/05/2022

El doctorand de la URV Antoni Brosa guanya la fase local del concurs #HiloTesis

Un fil a Twitter sobre el seu treball de doctorat, basat en les característiques comunes que tenen totes les llengües del món, representarà la URV a la fase final d'aquest concurs organitzat per la CRUE

L’investigador predoctoral del Departament de Filologies Romàniques, Antoni Brosa, ha estat el guanyador de la fase local del concurs La teva Tesi Doctoral en un Fil de Twitter #HiloTesis. Amb un fil sobre la seva recerca, basada en les característiques comunes que tenen totes les llengües del món, Brosa serà qui representarà la URV a la fase final del concurs, en la què el seu fil competirà amb els guanyadors de les altres universitats participants de l’Estat espanyol. Els finalistes d’aquesta fase local han estat Jokin Ezenarro i Daniel Schorn, del Departament de Química Analítica i Química Orgànica i Anna Boqué, del Departament de Geografia de la URV.

L’objectiu d’aquest concurs és promoure l’activitat divulgadora entre els doctorands i doctorandes a partir d’un fil de Twitter que expliqués la recerca de una manera entenedora i en un màxim de 20 piulades. El fil d’Antoni Brosa descriu en qué consisteix la seva tesi doctoral, basada en els universals lingüístics, que són els trets comuns que tenen totes les llengües que es parlen al món, un tema en estudi constant.

Entre el 21 i el 28 de maig es coneixerà el nom de les tres persones guanyadores de la fase final, que rebran un obsequi de la seva universitat. En cas que guanyi el representant de la URV, s’endurà un premi de 300 euros. Tant les persones guanyadores com les finalistes del concurs rebran diferents obsequis de la Botiga URV i totes aquelles que han participat obtindran un certificat emès per l’Escola de Doctorat que acredita la seva participació com a activitat transversal de formació.

La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació, ComCiència, i l’Escola de Doctorat de la Universitat Rovira i Virgili han convocat aquest concurs de divulgació, proposat pel grup de treball d’activitats conjuntes de la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la CRUE.