14/07/2014

El professor Ildefonso Cuesta guanya el II Concurs de fotografia digital ”Fem Recerca”

L'autor de la imatge és professor de Mecànica de Fluids, del departament de Mecànica i va fer la fotografia guanyadora durant l'XIè Concurs de llançaments de naus espacials realitzat al campus Sescelades

Fotografia d' Ildefonso Cuesta, guanyadora del II Concurs de fotografia digital ”Fem Recerca” de la URV.

Ildefonso Cuesta, professor de Mecànica de Fluids, del departament d’Enginyeria Mecànica de la Universitat Rovira i Virgili, ha resultat guanyador del II Concurs de fotografia digital “Fem Recerca” de la URV. La fotografia guardonada va ser pressa el 4 de juny, durant l’ XI è Concurs de llançament de naus espacials, adreçat als estudiants de primer curs del Grau en Enginyeria Mecànica. A la fotografia s’hi pot observar com els alumnes posen en pràctica els seus coneixements científics i tècnics aplicats en un projecte de investigació tecnològica realitzat al campus Sescelades.

Fotografia realitzada per Isaias Mena, al laboratori de la Facultat de Medicina.

En aquesta segona edició del concurs, obert a tots els membres de la comunitat universitària de la URV, s’hi van presentar 13 autors amb un total de 37 fotografies relacionades, totes elles, amb temes d’actualitat, activitats d’investigació i innovació com la divulgació i les aplicacions tecnològiques; i realitzades dins espais de la URV o relacionades amb alguna activitat de la Universitat.

A part de la fotografia guanyadora, s’han de destacar dues fotografies  a concurs, que obtenen una menció especial per part del jurat del certamen. La primera d’aquestes ha estat realitzada per Isaias Mena, amb una imatge feta al laboratori de la Facultat de Medicina, on s’avalua un model de cervell amb diferents tincions, una tècnica auxiliar en microscopia per augmentar el contrast en la imatge del microscopi; i la segona fotografia ha estat un projecte conjunt, per part de José Javier Barceló i Oscar Ferré, amb una pressa d’imatges aèries amb una càmera sobre un drone, on s’observa el treball d’investigació en unes restes arqueològiques.

José Javier Barceló i Oscar Ferré han presentat un conjunt d'imatges aèries fetes amb una càmera sobre un drone i unes altres des de terra.
José Javier Barceló i Oscar Ferré han presentat un conjunt d’imatges aèries fetes amb una càmera sobre un drone i unes altres des de terra.

Aquest concurs forma part del programa d’activitats de comunicació i divulgació de la ciència de la Universitat, que coordina el Gabinet de Comunicació i Relacions Externes, de la URV a través de la Unitat de Comunicació de la Ciència, ComCiència. El guanyador del concurs rebrà 600 euros en l’acte de lliurament de premis que es farà dijous, 24 de juliol.