14/03/2019

El vi i la salut centren el tema de la segona xerrada del cicle La ciència del vi

La investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV Anna Borrull, explica les evidències científiques que s'associen als beneficis per a la salut que té el consum del vi

La investigadora Anna Borrull durant la seva xerrada

Acompanyar un àpat amb una copa de vi és un fet habitual i socialment acceptat. Però, és realment una bona companyia? Quin paper tenen els sulfits o els polifenols en el consum del vi? La investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia Anna Borrull va desgranar ahir quins mites i realitats existeixen al voltant del vi en relació amb la salut. La seva va ser la segona xerrada del cicle La ciència del vi, i es va fer a l’Espai Turisme de Tarragona amb totes les places exhaurides. Aquesta iniciativa està organitzada per la Unitat de Comunicació de la Ciència -ComCiència- en col·laboració amb la Facultat d’Enologia de la URV. Durant la xerrada es van tastar dos vins de la DO Tarragona. El comentari de tast de cada vi el van fer l’estudiant d’Enologia Alain Gómez i Pep Llauradó, responsable del celler Mas del Botó, un dels dos vins que es van servir.

Durant la seva intervenció, Anna Borrull va explicar per què cada cop més investigadors treballen per estudiar els microorganismes implicats en el procés d’elaboració del vi, com es controlen les reaccions bioquímiques que es produeixen i quin és el valor de les molècules del vi per determinar quin efecte tenen en el nostre organisme.

Durant cada xerrada es tasten i es comenten dos vins de la DO Tarragona.

L’objectiu del cicle La ciència del vi és apropar el coneixement científic a la societat, de la mà d’investigadors que fan recerca a la Universitat en àmbits molt diversos, però amb el vi com a element comú. Per aquest motiu, durant cada xerrada es poden tastar dos vins de la DO Tarragona que tenen relació amb el tema del qual es parla a cada sessió, i que compten amb el comentari de tast que fan estudiants del darrer curs de la Facultat d’Enologia de la URV.

Una mirada multidisciplinar

Aquest nou cicle vol mostrar que darrere de cada glop de vi s’amaga no només molta recerca històrica, sinó també d’altres disciplines científiques que el converteixen en un producte viu, únic i en evolució constant. I es fa apropant el coneixement d’investigadors, investigadores i docents de la Universitat Rovira i Virgili al públic general.

El cicle La ciència del vi ja té totes les sessions plenes fins al desembre, però s'han obert llistes d'espera.
El cicle La ciència del vi ja té totes les sessions plenes fins al desembre, però s’han obert llistes d’espera.

Per aquest motiu, els temes triats són d’àmbits diversos. A banda del vi a l’antiguitat, que va ser el tema de la primera xerrada, i del vi i salut, durant el cicle també es parlarà sobre les catedrals del vi, els maridatges, l’enocomunicació, de tot el procés que se segueix des de que es conrea la vinya fins que es produeix el vi al celler, de les tècniques de màrqueting per veure el vi, de les sensacions que produeix el seu consum i finalment de l’herència que hem heretat de grecs i romans respecte aquest producte.

Les sessions es fan el segon dimecres de cada mes -excepte els mesos d’agost i setembre- i la iniciativa ha tingut tan bona acollida entre el públic que ja s’han exhaurit les places per totes les sessions, tot i que hi ha la possibilitat d’apuntar-se a les llista d’espera.