15/02/2017

Els orígens de la xocolata, nou taller científic a l’escola Pau Delclòs

D'on ve la xocolata? Quines cultures la utilitzaven i per a què? Els estudiants de 6è de Primària de l'Escola Pau Delclòs van conèixer els orígens de la xocolata en un taller pràctic en què ells mateixos van elaborar una beguda de cacau com tal com feien els asteques. El va impartir Laura Bricio, investigadora del grup de recerca Seminari de Protohistòria i Arqueologia (GRESEPIA) de la URV. Aquesta activitat forma part del cicle "Ciència i xocolata", impulsat per la Universitat i l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ), un projecte que té per objectiu fomentar les vocacions científiques entre els estudiants a partir de tallers impartits per dones investigadores, per tal d'incidir especialment en transmetre l'interès per la recerca entre les nenes.

Els estudiants van poder preparar una beguda de cacau com la feien els asteques.